Hlavní obsah

Volkswagen uvedl vlajkový elektromobil ID.7, na jedno dobití má zvládnout 700 km

První elektrický liftback Volkswagenu slibuje velmi dlouhý dojezd, upravený koncept ovládání v interiéru, širokou suitu jízdních asistentů či rozvor náprav delší než u luxusního Volkswagenu Phaeton.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.7

Článek

Po různých upoutávkách automobilka Volkswagen kompletně odhalila první elektrický liftback rodiny ID, označený ID.7. Spolu s ním představila také upravený koncept ovládání vozu; v této oblasti se na automobilku v poslední době snášela spousta kritiky.

Vůz stojí na platformě MEB a bude k mání ve dvou provedeních - Pro a Pro S. To první nabízí dosud největší baterii o celkové kapacitě 82 kWh a využitelné kapacitě 77 kWh, která by podle odhadů automobilky měla podle měřicí normy WLTP stačit na dojezd až 615 km. Nabíjení stejnosměrným proudem vůz zvládá o výkonu až 170 kW.

To druhé má baterii větší, o celkové kapacitě 91 kWh a využitelné 86 kWh. Taková baterie má stačit na dojezd až 700 km. „Naším cílem je dojezd až 700 kilometrů podle metodiky WLTP. Jeho dosažení nám umožní velmi dobrá aerodynamika a výrazné zvýšení hospodárnosti pohonu a efektivity řízení provozní teploty,“ říká Kai Grünitz, člen představenstva automobilky pro technický vývoj. I nabíjení je rychlejší - verze zvládá výkon až 200 kW.

Volkswagen vyzval k více než ročnímu odkladu normy Euro 7

AutoMoto

Pro obě provedení je společný nejvyšší výkon elektromotoru 210 kW (286 k); tisková zpráva hovoří o jednom elektromotoru, takže lze předpokládat pohon zadních kol. Je to elektromotor nové generace, vyvinutý a vyráběný v německém Kasselu, a kromě vyššího výkonu slibuje i nižší spotřebu energie.

Zmíněný nový koncept ovládání spočívá v obří, 15″ centrální obrazovce, která má kromě konečně podsvícené lišty k ovládání teploty a hlasitosti pod displejem také pevný panel v dolní části displeje, který slouží k ovládání některých prvků klimatizace. Kromě toho tu přibyla také sekce s možností uložit několik zkratek, podobně jako už nějaký ten pátek nabízí Škoda Enyaq.

Za povšimnutí stojí také široký head-up displej, který nabízí rozšířenou realitu a zobrazuje různé informace opticky v různé vzdálenosti; např. rychlost je blíže, ale šipky znázorňující místo k odbočení dále. Volič převodovky je v místě pravé páčky pod volantem; stěrače se přestěhovaly na levou páčku, podobně jako v modelu ID.Buzz.

O pohodlí se starají příplatkové masážní sedačky, které mají kromě vyhřívání i funkci aktivní chlazení či vysoušení, anebo prosklená střecha, která má místo roletky možnost elektrického zneprůhlednění. Tu, kromě jiných funkcí vozu, lze ovládat i hlasem prostřednictvím nového hlasového asistenta označeného IDA.

Mezi příplatky je také audiosystém Harman Kardon či vylepšený asistent poloautonomní jízdy Travel Assist, který v rychlostech nad 90 km/h zvládá samočinně změnit jízdní pruh. Samozřejmě je tu také asistent pro autonomní parkování, kterému je možné uložit parkovací místo do paměti, a pak na něj vůz nechat samočinně zaparkovat ze vzdálenosti až 50 metrů.

ID.7 má téměř pětimetrovou délku, konkrétně 4961 mm, a stojí na 2966 mm dlouhém rozvoru. To je o 196, resp. 180 mm více než sedan Passat, jehož je ID.7 de facto nástupcem; rozměry jsou blíž již déle neprodávanému luxusnímu modelu Phaeton, který byl ve standardním provedení dlouhý 5059 mm a měl rozvor náprav 2881 mm.

Prodeje nového elektrického liftbacku mají v Evropě a Číně začít ještě letos na podzim, do Severní Ameriky se má vůz dostat někdy v příštím roce. Ceník zatím není na světě.

Nový Volkswagen Passat dorazí jen jako kombi, superb nabídne obě karosářské varianty

AutoMoto

Výběr článků

Načítám