Článek
Vizuálně se koncept od standardní ID.3 liší zelenými detaily zvenčí i uvnitř, má matný šedý lak, zatmavené zadní svítilny a větší kola.
Technicky vzato jde o nedávno představený sériový crossover ID.4 GTX s ještě vyšším výkonem. Model ID.4 je totiž větší jen díky převisům karoserie, s menším ID.3 sdílí nejen platformu MEB, ale i rozvor náprav.
Místo GTI je tu GTX, první ostrý Volkswagen na elektřinu

Díky dvěma elektromotorům je k dispozici pohon všech kol, speciální driftovací režim má přitom výrazně preferovat zadní nápravu, což je podle Brandstättera velká zábava.
Za jakýsi Golf R nové doby lze studii považovat nejen díky pohonu všech kol, ale i výkonu 245 kW, 333 koní.
První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

Navíc se údajně podařilo snížit hmotnost o 200 kg oproti ID.3, navzdory většímu bateriovému balíčku z původní kapacity 62kWh na 82kWh a druhému elektromotoru. Jak je to možné, snad automobilka prozradí při důkladnější premiéře. Vůz má tak pokořit 100 km/h z klidu za 5,3 sekund.
Zda Volkswagen přetaví koncept prezentovaný na sociální síti do sériové podoby, například s označením GTX či R, zatím není jasné.