Hlavní obsah

Volkswagen ukazuje ostrý elektrický hatchback

Netradičně na profilu sociální sítě LinkedIn šéfa divize osobních vozů Volkswagenu Ralfa Brandstättera se poprvé ukazuje koncept ID.X, ostrá verze elektromobilu ID.3.

Foto: repro Linkedin

Příspěvek Ralfa Brandstättera s konceptem Volkswagenu ID.X

Článek

Vizuálně se koncept od standardní ID.3 liší zelenými detaily zvenčí i uvnitř, má matný šedý lak, zatmavené zadní svítilny a větší kola.

Technicky vzato jde o nedávno představený sériový crossover ID.4 GTX s ještě vyšším výkonem. Model ID.4 je totiž větší jen díky převisům karoserie, s menším ID.3 sdílí nejen platformu MEB, ale i rozvor náprav.

Místo GTI je tu GTX, první ostrý Volkswagen na elektřinu

AutoMoto

Díky dvěma elektromotorům je k dispozici pohon všech kol, speciální driftovací režim má přitom výrazně preferovat zadní nápravu, což je podle Brandstättera velká zábava.

Za jakýsi Golf R nové doby lze studii považovat nejen díky pohonu všech kol, ale i výkonu 245 kW, 333 koní.

První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

AutoMoto

Navíc se údajně podařilo snížit hmotnost o 200 kg oproti ID.3, navzdory většímu bateriovému balíčku z původní kapacity 62kWh na 82kWh a druhému elektromotoru. Jak je to možné, snad automobilka prozradí při důkladnější premiéře. Vůz má tak pokořit 100 km/h z klidu za 5,3 sekund.

Zda Volkswagen přetaví koncept prezentovaný na sociální síti do sériové podoby, například s označením GTX či R, zatím není jasné.

Související témata:

Výběr článků

Načítám