Článek
Označení GSR je zkratka z německého "Gelb-Schwarze Renner" (žluto-černá střela). Tak se označoval žluto-černý Brouk 1303 S z roku 1973 (i on byl vyroben v počtu 3500 kusů). U současného Beetlu GSR je kladen důraz na barevné sladění s originálem – černá je kapota, střecha, kryty vnějších zpětných zrcátek, naopak žlutou je lakovaný nárazník (v designu R-Line) a žluto-černý zadní spoiler.
Komu by výše uvedená barevná kombinace přišla příliš extravagantní, může alternativně „sáhnout“ také po méně výrazné kombinaci šedá/černá. Žluto-černá ale podle nás beetlu sluší více.
Komu by výše uvedená barevná kombinace přišla příliš extravagantní, může alternativně „sáhnout“ také po méně výrazné kombinaci šedá/černá. Žluto-černá ale podle nás beetlu sluší více.
Standardem jsou devatenáctipalcová litá kola s pneumatikami rozměru 235/40. Originál ze sedmdesátých let měl „patnáctky“, pneumatiky byly široké 175 mm. Tak moc se změnil vkus zákazníků, respektive nabídka automobilek během čtyřiceti let.
Uvnitř soudobé verze Brouka GSR jsou sportovní sedadla (stehování je samozřejmě žluté), sportovní volant obšitý kůží (barvu stehování jistě uhodnete sami). Žluto-černé jsou i koberečky a pochopitelně nechybí ani plaketa s výrobním číslem zvláštní série (1 až 3500).
Beetle GSR pohání turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 155 kW/210 k. Zrychlení 0-100 km/h zabere 7,3 sekundy, auto se nejvýše rozjede na 229 km/h. Není bez zajímavosti, že motor od 1700 do 5200 otáček poskytuje maximální točivý moment 280 Nm. Spotřeba paliva dosahuje 7,3 l/100 km. V nabídce je buď šestistupňová manuální převodovka nebo automatická DSG (6 stupňů).
Česká cena zatím nebyla oznámena, v sousedním Německu stojí popisované auto 30 300 eur (cca 757 500 korun). V prodeji po celém světě bude pouze 3500 kusů.