Hlavní obsah

Volkswagen ukázal sedmimístné SUV Tayron

Nástupce prodlouženého Volkswagenu Tiguan, tedy varianty Allspace, má v nové generaci již svébytný název Tayron. Bratr nové Škody Kodiaq přijíždí s širokou paletou motorizací.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Tayron

Článek

Tayron, stejně jako dříve Tiguan Allspace, vyplňuje mezeru mezi modely Tiguan a Touareg. Využívá platformu MQB Evo a je tak dalším vozem z modelové ofenzivy konzervativních spalovacích aut koncernu VW. Na stejných základech totiž stojí nový tiguan, passat i superb a kodiaq od Škody.

Na délku novinka měří 4770 mm, je tedy o 231 mm delší než tiguan. O 115 mm narostl i rozvor kol, výsledných 2791 mm je stejných jako u kodiaqu.

Interiér i exteriér vychází z tiguanu. Před řidičem je 10,25palcový digitální přístrojový štít, palubní desce dominuje až 15palcová obrazovka infotainmentu s dotykovým ovládáním klimatizace, čímž se liší od spřízněných škodovek s kruhovými ovladači.

Test Volkswagenu Tiguan: Rodinný parťák

Testy

Ovládání automatické převodovky páčkou na sloupku řízení šetří místo na středové konzole, kde je otočný volič pro volbu jízdních režimů či nastavení hlasitosti audiosystému.

Sedadla ve druhé řadě mají nastavitelný sklon opěradel a jsou podélně posuvná. Třetí řada je tvořena dvěma samostatnými sedadly. V pětimístné verzi má tayron standardní objem zavazadelníku 885 litrů, plug-in hybrid 705 litrů, po sklopení druhé řady sedadel 2090 litrů, plug-in hybrid 1915 litrů.

V nabídce je několik čtyřválcových motorizací včetně dvou plug-in hybridů se zážehovou patnáctistovkou baterií o kapacitě 19,7 kWh a dojezdem čistě na elektřinu kolem 100 km, jedním mild-hybridem se stejným motorem, dvěma konvenčními benzinovými dvoulitry a také dvěma vznětovými dvoulitry.

Výkony se pohybují od 110 kW (150 koní) po 200 kW (272 koní). Pohon všech kol je vyhrazen pro tradiční motory TSI a nejsilnější TDI, dvouspojkové automatické převodovky DSG se týkají všech variant, manuál v žádném ze zmíněných vozů na inovované platformě nenajdete.

Předprodej vozu na českém trhu by měl odstartovat ještě letos v listopadu za dosud neupřesněnou cenu, na trh dorazí na jaře. Výstavní premiéra tayron čeká nejen na autosalonu v Paříži od 14. října, ale i v Praze na veletrhu e-Salon od 7. listopadu.

Volkswagen představil nový transporter

AutoMoto
Související témata:
Volkswagen Tayron

Výběr článků

Načítám