Hlavní obsah

Volkswagen ukázal novou generaci tiguanu, zatím v maskování

Volkswagen představil maskovaný zevnějšek nové generace modelu Tiguan a nástupce většího tiguanu Allspace, z tvarů vozu to i tak odhaluje docela hodně. Interiér pak automobilka ukázala bez kamufláže.

Foto: Volkswagen

Příští generace Volkswagenu Tiguan v maskování

Článek

Současná generace Volkswagenu Tiguan kroutí již sedmý rok na trhu s jednou modernizací, takže bude brzy čas na nástupce. Automobilka se jím už pochlubila, ovšem zatím v maskovací fólii.

Ta má místo tradičních zakroucených vzorů čtverce nikoliv nepodobné těm v QR kódech. Z toho důvodu, a také díky tomu, že jde vážně jen o fólii, nikoliv nástavce, je vzhled novinky poměrně dobře patrný.

Nejvýraznějšími designovými prvky přídě budou opticky spojené světlomety svítící linkou a široká černá mřížka v nárazníku, po jejíchž stranách vidíme nasávací otvory. Vzadu můžeme ve spojené lampy jen doufat, zde je maskování důkladnější.

Vyprodáno za osm minut. Po Volkswagenu Golf R 333 se jen zaprášilo

AutoMoto

Co automobilka odhalila kompletně, je palubní deska vozu. Oba kousky na fotografiích jsou sice předprodukční prototypy, ale design interiéru, troufáme si tvrdit, se už měnit nebude.

Čeká nás tedy nový přístrojový štít, který stále nabídne kruhové ukazatele, ale rychlost vyjádřenou číslem stěhuje z pravého dolního rohu nahoru doprostřed, kde ji má řidič lépe na očích. Přístrojový štít už nebude v kapličce, nýbrž na panelu táhnoucím se až na spolujezdcovu stranu palubní desky.

Dominantou je nicméně opticky plovoucí patnáctipalcový displej, který bude sloužit téměř veškerému ovládání vozu, jak je dnes běžné. Je doplněn dotykovým panelem k ovládání hlasitosti a teploty ve voze, který je konečně podsvícený, a tak se bude snáze používat ve tmě.

Na středovém tunelu je vidět otočný ovladač zatím neznámého určení, ovšem je jasné, že volič převodovky to není. Při bližším pohledu na páčky pod volantem je vidět, že pravá páčka je voličem a ovládání stěračů se přesunulo nalevo, stejně jako v modelu ID. Buzz. Manuální řazení nebude v nabídce.

Dobrou zprávou budiž také fyzická, nikoliv dotyková tlačítka na ramenech volantu. Otáčkoměru, který je vidět na přístrojovém štítu, začíná červené pole ve 4500 otáčkách. To jasně říká, že pod kapotou pracuje vznětový motor - a tisková zpráva to potvrzuje.

K mání mají být dva motory TDI; zda to budou skutečně dvě rozdílné jednotky, nebo zda půjde o jeden motor ve dvou výkonových variantách, zatím není jasné. Všechny motory však jsou vyvíjeny tak, aby splnily emisní normu Euro 7, ať už přijde v jakkoli přísné variantě.

Kromě dieselů bude k mání také „turbo-benzín“ TSI, mild hybridní ústrojí eTSI a plug-in hybrid. Ten bude podle britského magazínu Autocar ve dvou výkonových variantách, o 204 nebo 272 koních. Kapacita trakční baterie naroste dost na to, aby ujel až 100 km na jedno nabití, a přinejmenším v jedné verzi bude standardem i rychlé nabíjení stejnosměrným proudem.

Konečně stojí za zmínku nabídka masážních předních sedaček a zvětšení velikosti zavazadelníku o 33 l na 648 litrů základního objemu, před sklopením sedaček. Nový tiguan bude mít i sedmimístnou verzi, ovšem zda se bude jmenovat Allspace jako dosud, zatím není známo.

Novinka se má v Evropě začít prodávat zkraje roku 2024 a má být posledním tiguanem se spalovacím motorem. Budeme-li předpokládat běžný osmiletý životní cyklus, další generace, ať už se bude jmenovat jakkoliv, přijde někdy v roce 2032, tři roky před plánovaným drastickým omezením prodejů nových aut se spalovacími motory ze strany EU.

Konec aut se spalovacími motory zničí desetitisíce pracovních míst, obává se italská vláda

AutoMoto

Výběr článků

Načítám