Článek
Jsou si podobné jako vejce vejci, přesto to jsou dvě různá auta – Volkswagen ID.6 X a ID.6 Crozz. Dva crossovery, které se oba budou prodávat výhradně na čínském trhu. Ovšem jeden v režii čínského koncernu FAW-Volkswagen, druhý u SAIC-Volkswagenu – proto jsou dva.
Automobilka je odhalila na šanghajském autosalonu jako větší sourozence modelu ID.4, který se rovněž v Číně nabízí ve dvou variantách podle výrobního závodu. Největší rozdíly mezi nimi jsou v odlišných náraznících a světlech na obou koncích auta.
Oba vozy stojí na platformě MEB, stejně jako další volkswageny řady ID, Škoda Enyaq nebo čerstvě představené Audi Q4 e-tron, ovšem s prodlouženým rozvorem náprav – na 2965 mm – aby se do nich vešla třetí řada sedadel. K mání je buď sedmimístná, nebo o něco komfortnější šestimístná varianta.
Na výběr budou mít čínští zákazníci ze dvou kapacit baterie – 58 a 77 kWh. Ta menší má stačit k dojezdu 436 km, ta větší 588 km, ovšem podle čínské verze metriky NEDC, takže ve skutečnosti budou dojezdy o poznání nižší.
Standardem je pohon zadní nápravy, a to jedním elektromotorem o výkonu 180 koní. Za příplatek je k mání silnější verze o 204 koních. Vrcholem je varianta s druhým elektromotorem na přední nápravě, která nabízí 306 koní.
Volkswagen očekává, že v roce 2030 budou na americkém a čínském trhu tvořit elektromobily 50 % prodejů. V Evropě to má být 70 %. Ani jeden z těchto crossoverů ID.6 se však v Evropě nabízet nebude.