Článek
Transporter páté generace se prodával dlouhých třináct let, modernizací prošel v roce 2010. Bylo zřejmé, že geniální hranaté proporce skýtající skvělý výhled vpřed a ohromný prostor pro posádku i zavazadla by bylo obrovskou chybou měnit, navíc jde o volkswagen čili auto s konzervativním designem. Stejné tvary ale výrobce z ponejvíce marketingových důvodů nemohl nechat, necvičené oko ale i tak bude mít velký problém rozpoznat od sebe T5 a T6.
Přední světlomety využívají diody pro denní svícení a technologie LED se uplatnila i u zadních světel. Jejich tvar se změnil jen nepatrně, design je tedy evolucí minulé generace. Nevadí to, spíše bychom ale vzhledem ke konstrukčním změnám (viz dále) mluvili o větším faceliftu a nevydávali tento model za novou generaci. Mírně odlišný je přední nárazník s mlhovkami, tím ale všechny změny na vnějším vzhledu končí.
Všechny motory nyní splňují emisní normu Euro 6. Přineslo to nenáviděný systém start/stop pro všechny verze, který je nyní standardem, i nižší emise díky vstřikování močoviny do výfukového potrubí.
Dvoulitrové TDI se čtyřmi úrovněmi výkonu
Naftový motor se zdvihovým objemem 1968 ccm se nabízí ve výkonových verzích 62 kW / 84 k, 75 kW / 102 k, 110 kW / 150 k a 150 kW / 204 koní. Vybírat lze také z benzínového motoru, dvoulitrové TSI je naladěné na 110 kW / 150 k, nebo v silnější verzi 150 kW, respektive 204 koní.
V nabídce budou pouze pětistupňové nebo šestistupňové manuální převodovky, případně sedmistupňové DSG. Pro vybrané motorizace bude k dispozici i mezinápravová spojka Haldex 5. generace, standardem ostatních verzí je pohon předních kol. Stejně jako dosud.
Novým prvkem výbavy jsou adaptivní tlumiče DCC s režimy Normal, Comfort a Sport.
Nový dotykový displej má přes šest palců
Jednou z mála novinek je dotykový palubní displej rádia, respektive navigace. Má velikost 6,3 palce a lze jej ovládat nejenom dotekem, ale i pouhým přiblížením prstu. Konečně nechybí ani USB port.
Nové jsou i bezpečností systémy, známé třeba z poslední verze passatu – multikolizní brzda, City Emergency Braking (do 30 km/h), adaptivní tempomat ACC a další.
Transporter T6 dorazí na český trh v září. Ceny se patrně příliš lišit nebudou od těch za výběhovou verzi a v nabídce bude samozřejmě jak užitková, tak osobní varianta.
Nabízet se bude T6 se dvěma délkami karoserie – 4892 nebo 5292 milimetrů, přičemž rozvor náprav má buď rovné tři metry, nebo 3400 mm. Tedy na milimetr přesně jako u generace T5.
Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: