Článek
Nový Volkswagen Tiguan v sobě spojuje dvě slova - tiger a leguan. Má znázorňovat velký vztah k přírodě. Ale nápad na jméno nevzešel z bran VW, vybrali jej čtenáři německých motoristických časopisů. Takže snad se bude líbit.
Volkswagen vložil do tiguanu prakticky kousek z každého svého současného vozu. Najdeme zde inspiraci touaregem, golfem, passatem... Ale ve značce VW to není žádná novinka.
Další články o Volkswagenu Tiguan: |
Volkswagen Tiguan je potvrzen |
Koncept Tiguan se představil na autosalonu |
Volkswagen Tiguan v prvních veřejných testech |
Automobil ale má jednu zvláštnost. Jak už jsme jednou psali při maskovaném testování vozu v poušti, [celá zpráva] automobil se bude prodávat ve dvojí úpravě - terénní a silniční. Lišit se budou nájezdovými úhly. Ta terénní bude mít 28°, silniční jen 18°.
Automobil však není žádný extrémní teréňák. Je postavený na klasickém základu, který najdeme i v dalších vozech značky. Přední náprava typu McPherson je alespoň umístěná na pomocném hliníkovém rámu. Vzadu je pak čtyřprvková náprava a diferenciál, protože vůz pracuje se systémem 4Motion. Tento systém můžeme najít například u Volkswagenu Passat 4Motion. V Tiguanu však byly hliníkové profily nahrazeny ocelovými.
5 x Turbo
Celkem pět turbodmychadel napočítáme, pokud nahlédneme do technických údajů vozu. Je to hodně? No a to ještě nevíte, že nabízeno bude pět motorů. Z jednoduchého výpočtu tak vychází, že ať si koupíte jakýkoli agregát, vždy vám bude pod přední kapotou pískat turbína. Zážehové jednotky TSI budou nabízet výkony 110, 125 a 147 kW, vznětové agregáty TDI pak 103 a 125 kW. Ačkoli jsou všechny motory chronicky známé, nebudeme bez podrobných technických dat spekulovat nad točivými momenty či jízdními výkony. Tiguan může mít naladění díky svým terénním choutkám trochu jiné.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Do terénu s tlačítky
Ačkoli je tiguan typickým SUV, má poněkud netradiční řešení. Jeho základní filozofie rozdělení prodaných vozů na více silniční a více terénní se totiž jinde nenajde. Terénní verze "Track Field" totiž disponuje zajímavým a u jiných SUV nevídaným systémem.
Zmáčknutím tlačítka na přístrojové desce lze aktivovat asistenta pro jízdu z kopce (pro optimální řízení na svazích), přizpůsobení charakteristiky pedálu řidiče (pro jemnější odstupňování točivého momentu), přizpůsobení EDS (elektronické závěry diferenciálu se aktivují již při nejmenším prokluzu), přizpůsobení ABS (zlepšená účinnost brzdění na nezpevněném povrchu), asistenta pro jízdu do kopce (podpora při jízdě do kopce a ochrana spojky) a - v součinnosti s automatickou převodovkou - předvolbu rychlostního stupně (včetně optimální brzdicí funkce). Uvedená řada funkcí zaměstnává pět elektronických řídicích jednotek, které systém ovládají.
Také je k dispozici navigace se speciální funkcí trasování cesty. Po průjezdu neznámou krajinou je navigace schopná si zapamatovat až pět set bodů a následně automobil podle nich navigovat zpátky. Samozřejmě, že řidič si může trasu upravit podle svého uvážení.
Automobil bude mít svou premiéru na podzimním autosalonu v Paříži, jeho nasazení do prodeje se očekává hned v zápětí. Cenová hladina automobilů ještě nebyla určena.