Hlavní obsah

Volkswagen testuje záhadné kupé-SUV, může být první z řady GTX

Prototyp SUV-kupé od Volkswagenu je s největší pravděpodobností silnou variantou elektrického crossoveru ID.4 s pozměněnou zádí pro více elegance na úkor praktičnosti. Produkční verze by mohla mít okolo tří set koní.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID.Crozz

Článek

Pokud jsou spekulace kolující po internetu pravdivé, díváme se na první obrázek budoucího elektrického Volkswagenu ID.4 ve formě kupé-SUV a navíc nejspíš ve sportovní verzi GTX.

GTI či GTD už nestačí. Volkswagen pro silné elektromobily použije novou zkratku

AutoMoto

Záhadný prototyp, který ale rozhodně ukazuje příslušnost k rodině elektromobilů ID automobilky Volkswagen, byl zachycen Ibrahimem Mohammadem, žijícím ve Wolfsburgu, a sdílen uživatelem Wilco Blok na Instagramu.

Že by mohlo jít o silnou variantu GTX, naznačuje spoiler na zádi. Stříbrný náznak koncovek výfuku dole tu je spíš ke zmatení náhodného pozorovatele. Profil vozu ale jasně naznačuje crossover ID.4, třebaže zadní okno a C-sloupek jsou pozměněny, aby vůz více připomínal kupé.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.4 ve formě předprodukčního prototypu

Po stránce výkonu je dostupných informací málo, ovšem víme, že standardní ID.4 bude mít buď jeden, nebo dva elektromotory, takže bude mít pohon buď zadních, nebo všech kol. Je tedy pravděpodobné, že vrcholová varianta GTX bude čtyřkolka.

Expert vysvětluje módu SUV kupé. Pro automobilky jsou to důležití zákazníci

AutoMoto

Koncept ID.Crozz, který je maskovanému vozu na špionážních snímcích podobný, měl mít celkový výkon 225 kW/306 koní, což je jistě zajímavé číslo. Pokud by ale Volkswagen chtěl konkurovat Tesle Model Y, musel by přijít s podstatně vyšším výkonem.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID.Crozz

Kdy se může produkční varianta prototypu na snímcích objevit na trhu, není známo. Pokud ale Volkswagen splní předpověď a odhalí SUV ID.4 koncem letošního roku, dá se jeho kupé verze očekávat někdy v roce 2021.

Související články

Výběr článků

Načítám