Článek
Volkswagen v nejbližších měsících plánuje ukázat hned tři pseudoterénní modely - auto velikosti pola, golfu a pak novou generaci osvědčeného SUV touareg. No a čerstvá studie, prezentovaná v Číně, hodně naznačuje. Stačí se podívat na její tvary a je zřejmé, že tohle auto je více sériová verze než bláznivý nereálný koncept, se kterým tu a tam nějaká automobilka na autosalonu přijde (v posledních letech čím dál méně).
O pohon 5070 mm dlouhého modelu se stará podobná kombinace jako u hybridního Passatu GTE. V případě T-Prime GTE není pod kapotou přeplňovaná čtrnáctistovka, nýbrž benzínový dvoulitrový motor, rovněž s turbem. Pomáhá mu elektromotor, celkový výkon činí 280 kW (380 k) a točivý moment nabízí až 700 Nm.
Kola mají 22 palců, interiér dva obří displeje
Jde o koncept, takže kola jsou obrovská, předimenzovaná - 22 palců (rozměr pneumatik 285 /40). Koncept je plně funkční, 0-100 km/h zvládne za šest sekund a jede přes 220 km/h. Zajímavostí je použití pohonu všech kol Haldex, zadní kola tedy neroztáčí pouze elektromotor. Což je další indicie, že se díváte na budoucí touareg.
Za pozornost stojí také interiér, který kromě digitálních „budíků” (velikost obrazovky je 12,3 palce) obsahuje i obří 15palcový zaoblený barevný displej na přístrojové desce. Ovládá se výhradně dotykem, pod displejem nejsou žádná tlačítka.