Článek
Jde o tři modely – Caddy, Passat a Touran, které byly vyrobeny v letech 2006 až 2010 a mají pod kapotou dvoulitrový osmiventilový agregát s výkonem 80 kW (107 koní).
Majitelé budou osloveni značkou, aby se dostavili do svého autoservisu, kde bude zdarma vyměněna nádrž na plyn. Zdá se totiž, že nádrže nelze dostatečně zkontrolovat, zda nekorodují, což u tohoto typu zařízení samozřejmě není přípustné. Tlak v nádržích je až 25 MPa, což znamená, že jakákoli mikrotrhlinka, kterou by způsobila koroze, by mohla znamenat dost fatální následky.
Pro Volkswagen je to letos už druhá svolávací akce pro vozy s pohonem CNG, když stejný problém objevili u přední nádrže Vokswagenu Touran. Teď se zdá, že nejen jedna nádrž u jednoho modelu, ale víc nádrží u mnoha modelů má stejný problém.
Volkswagen ale má dnes dost v servisech napilno i s ostatními vozy. Vždyť v rámci kauzy Dieselgate, kdy byly objeveny podvodné systémy, které falšovaly emisní testy, nyní svolává do servisů přes 8,5 miliónů vozidel.