Článek
Nová generace jetty připomíná větší passat. Opět jde o klasický sedan s motorem vpředu a poháněnou přední nápravou, postavený na platformě MQB. Sedmá generace o dost narostla: s rozměry 4702 x 1799 x 1459 mm je o podstatných 43 mm delší, o 21 širší a 6 mm vyšší.
Rozvor náprav stoupl na 2686 (+ 35 mm), což o dost zvětšuje komfort cestujících na zadních sedadlech. Zavazadelník o objemu 510 litrů je stejně velký jako u minulé generace. Uvnitř je pak digitální přístrojový štít.
Zatím s jedinou motorizací
V nabídce bude jediná motorizace, benzínová čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a točivém momentu 250 Nm. Tento motor je dobře známý i z ostatních modelů koncernu Volkswagen a mj. například z octavie. V jettě byl její výkon mírně snížen na 109 kW a 244 Nm. Motor je spojený s šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.
A dieselové motorizace, po emisní kauze propuknuvší právě v USA, která celý koncern stála miliardy, v tomto modelu primárně vyvinutém pro Spojené státy, opravdu nečekejte.
Volkswagen pro jettu nabízí v USA záruku šest let. Základní cena činí v přepočtu 407 tisíc korun. S dovozem do Evropy se v tuto chvíli nepočítá.