Článek
Zelené peklo, jak se okruhu přezdívá, láká stále všechny automobilky, aby si tu poměřily síly. Sice jsou desítky tratí po celém světě, kde by mohly zajíždět svoje rekordy, ale jen tady to prostě něco znamená. Tahle trať neodpouští a navíc je legendární.
Volkswagen má prý v plánu postavit svůj model I.D. R na start okruhu a vypustit ho s cílem hned dvojím – sebrat vítězství pro nejrychlejší elektromobil světa, a pokud se zadaří (a snad by k tomu mělo být nakročeno), tak i pro nejrychlejší automobil vůbec.
První rekord dnes drží čínský elektrický sporťák Nio EP9. Jeho 6 minut a 45,9 sekundy za jedno kolo by mělo padnout zcela jednoduše, míní podle britského Autocaru v centrále VW Motorsport. Při současném stavu by ho mohl německý vůz trumfnout o více než minutu.
Ovšem pokořit speciál Porsche, který byl původně určen pro Le Mans a tuhle trať dal toto léto za 5 minut a 19,55 sekundy, už bude složitější oříšek. Ale nemožné to není. Jen bude muset auto posílit.
Při výjezdu na Pikes Peak mělo výkon „pouhých“ 680 koní. To je proti Nio EP9 a Porsche dost málo. Ty totiž disponují obřími výkony 1300, resp. 1200 koní. A tak se na autě dnes pracuje. Uvidíme. Skutečně uvidíme na vlastní oči v květnu. Na tu dobu si VW pronajala okruh. Tak třeba…