Hlavní obsah

Volkswagen se topí ve stále větších problémech

To, že Volkswagen přiznal podvádění při emisních testech, bylo sice celkem férové, ale bohužel to koncernu přidělává stále větší problémy. Například nyní čelí žalobě za klamavou reklamu, plánuje se zrušení výplaty dividend a k tomu všemu mu kolabují elektromobily.

Foto: Volkswagen

Elektromobily Volkswagen e-Golf musí v USA do servisu. Vypínají jim akumulátory.

Článek

Vedení značky Volkswagen musí mít svůj plat nyní opravdu zasloužený. Množství problémů, které se na ně valí, je neskutečné. Například v USA americká Federální komise pro obchod (FTC) zažalovala tuto značku za klamavou reklamu. V ní hlásila, jak velmi jsou její dieselové vozy šetrné k přírodě, ale opak byl pravdou.

Komise požaduje zaplatit majitelům vozů Volkswagen v USA odškodné. A ne malé. Odhaduje se, že by přišlo značku na 46 miliard dolarů (1,1 biliónu korun). Zdá se vám to nereálné? Tak si vzpomeňte na kauzy ohledně zavřené kočky v mikrovlnce, příliš horkého kafe v McDrive…

Volkswagen se už přitom snažil o navázání důvěry a jakési odškodnění majitelům těchto vozidel v USA. Nabídl jim dárek s platební kartou, kde bylo nabito asi tisíc dolarů (asi 24 tisíc korun).

Zapomeňte na dividendy

Pokud máte akcie Volkswagenu, patrně budete moct zapomenout na nějaké dividendy. Po propadu akcií firmy je to další rána pro ty, kteří značce věřili natolik, že do ní investovali.

Informaci, kterou uvedla agentura DPA, zatím nikdo z vedení automobilky oficiálně nepotvrdil, ale vzhledem k tomu, že se informace promítla i do akciových kurzů a cenné papíry propadly o 1,8 bodu, může to být pravda. Uvidíme 28. dubna, kdy bude zveřejněn výsledek hospodaření značky a při této příležitosti budou oznámeny i podrobnosti o úpisech cenných papírů.

Pokud by značka opravdu dividendy nevyplatila, dost by ušetřila. Vždyť za rok 2014 vyplatila dividendu 4,86 eura (132 Kč) za každou akcii. Celkem bylo vyplaceno 2,3 miliardy eur.

Další drobný problém do skládačky

A v očích zákazníků příliš obraz Volkswagenu nezlepší ani svolávací akce, v rámci které musí do servisů 5600 vozidel. Konkrétně se jedná o elektromobily e-Golf. Tyto vozy v sobě mají chybu, která může zcela odstavit akumulátory, a tudíž je zcela znehybnit. Do servisu tak musí všechny vozy prodané v USA od začátku prodeje, tedy od listopadu 2014.

Související témata:

Výběr článků

Načítám