Článek
Až osm tisíc nových nabíjecích bodů pro elektromobily pod názvem Flexpole má vyrůst napříč Evropou do konce roku 2024, plánuje Volkswagen ve spojení s petrolejářskou společností British Petroleum (BP). Mají nabídnout až 150 kW nabíjecího výkonu vždy po dvou nabíjecích bodech na jeden stojan.
Dosud by na tom nebylo nic světoborného, Evropa bude některých odhadů brzy potřebovat nabíječek řádově více. Nabíječky Flexpole však mají mít tu výhodu, že nebudou potřebovat nové vedení silové elektřiny k tomu, aby dokázaly poskytnout nabíjecí výkon 150 kW.
Evropa bude do roku 2035 potřebovat 65 milionů nabíječek elektromobilů, tvrdí studie
Budou moci být připojené k rozvodové síti nízkého napětí, takže nebudou potřebovat vlastní trafostnici ani nic na ten způsob. To znamená i levnější a rychlejší zprovoznění.
Trik je v bateriovém úložišti, které bude mít každá nabíjecí stanice. To je možné dobít pomalu z nízkonapěťového vedení a pak rychle vybít při předávání této elektřiny baterii elektromobilu.
První fáze bude zahrnovat celkem čtyři tisíce nabíječek u čerpacích stanic Aral a BP v Německu, resp. Velké Británii. Ta má být završena během 24 měsíců, tedy na jaře 2024. Do konce téhož roku se má počet nabíječek zdvojnásobit. A jejich umístění se objeví v navigačních systémech volkswagenů, seatů a škodovek.
Pro české majitele elektromobilů to má drobný zádrhel v tom, že značky benzinek Aral ani BP na českých silnicích nenajdete. Zprávy o tom, zda a jak moc bude síť nabíječek Flexpole dostupná v Česku, zatím neexistují, ale můžeme aspoň doufat.