Článek
Automobilky se dnes nepředhánějí jen na severní smyčce okruhu Nürburgring, ale v elektrických časech i na počtu kilometrů ujetých na jedno dobití.
Zatímco Hyundai Kona Electric nedávno zvládnul přes tisícovku kilometrů na testovací dráze, Volkswagen se pustil do pokusu o vlastní rekord svého modelu ID.3 na veřejných silnicích.
Elektrický Hyundai z Nošovic ujel na jedno nabití přes 1000 kilometrů
Na jedno nabití sady akumulátorů překonal vzdálenost 531 kilometrů z Cvikova do Schaffhausenu ve Švýcarsku. Oficiálně udávaná hodnota dojezdu je přitom 420 kilometrů podle metodiky WLTP.
Testovacímu jezdci Felixovi Egolfovi s příjmením až neuvěřitelně trefně připomínající předchůdce modelu ID.3 se tak tuto hodnotu podařilo překonat o více než 100 kilometrů, respektive 26 procent.
Rekordní jízdu podnikl model ID.3 v edici 1st Pro Performance s 58kWh sadou akumulátorů z běžné sériové výroby. Na trase do Švýcarska, vedoucí výhradně po veřejných silnicích a dálnicích, ležela mimo jiné větší města Bayreuth a Ulm.
Rekordní jízda vedla ze 44 procent na dálnicích a z 56 procent na silnicích. Průměrná rychlost jízdy činila 56 km/h. Řidič potřeboval k ujetí trasy z Cvikova do Schaffhausenu celkem 9 hodin.
První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná
Volkswagen uvádí, že Egolf maximálně využíval setrvačné jízdy ID.3 a na dálnici místy šetřil energii v „aerodynamickém pytli“, který se tvoří typicky za nákladními vozy. Z užitečné hmotnosti bylo na druhou stranu využito celkem 250 kilogramů, protože jezdce při jízdě doprovázel kameraman s potřebnou technickou výbavou.
Kromě toho byly zapnuty vedlejší elektrické spotřebiče, jakými jsou navigační systém, světla pro denní svícení, audiosystém či ventilační soustava, a to přerušovaně nebo trvale. Navzdory tomu byla spotřeba elektrické energie 10,9 kWh/100 km. Normovaná spotřeba modelu se pohybuje od 14,5 do 15,4 kWh/100 km.