Hlavní obsah

Volkswagen prý znovu trápí software, nové elektromobily se opozdí

Německá automobilka Volkswagen opět bojuje s vývojem softwaru, tentokrát pro nové vozy na platformě SSP. Elektromobily nové generace tak zřejmě naberou zpoždění.

Foto: Volkswagen

Ilustrační foto

Článek

Volkswagen musel v uplynulých letech řešit celou řadu problémů se softwarem, které postihly novou generaci modelů VW Golf, elektromobilů ID.3 a jejich koncernových sourozenců. U aktuálně nabízených vozů už jsou vyřešené, ale údajně se řeší problémy u nové generace elektromobilů.

Ta by totiž měla vzniknout na nové platformě SSP (Scalable System Platform), která nahradí stávající MEB. První model na nové platformě měl být podle původních plánů představen již v roce 2025, nyní se však očekává spíše až rok 2028.

Nová elektrická platforma VW zvládne přes 1700 koní, využijí ji všechny značky koncernu

AutoMoto

Nová platforma by přitom měla nabízet řadu důležitých inovací, jako je podpora ultra-rychlého nabíjení nebo kompatibilita se systémy asistovaného řízení na čtvrté úrovni, kdy už se řidič skutečně nemusí téměř ničemu věnovat. Vývoj ale údajně opět brzdí problémy se softwarem, jehož vývojem je pověřena společnost Cariad, součást skupiny Volkswagen.

Podle zpráv, které přinesl německý Manager Magazin a potvrdil i vnitřní zdroj z listu Handelsblatt, by problémy s vývojem softwaru měly opozdit premiéru nástupce modelu Volkswagen ID.4 až o 15 měsíců. Nejdříve by se tak měl představit až v roce 2029. Další elektrické SUV, známé pod označením T-Sport, by mělo dorazit v roce 2031.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Volkswagen ID.4

Platformu SSP by přitom měly používat i další značky v rámci skupiny Volkswagen jako Audi, Porsche, Škoda nebo VW užitková vozidla. Lze tedy předpokládat, že dojde také ke zpoždění v uvádění nových modelů těchto značek.

K odkladu představení nových modelů na platformě SSP ale může přispět i plánovaná investice automobilky do modernizace platformy MEB, která tak bude mít více času vrátit vložené náklady. V roce 2026 by měla být představena modernizovaná platforma MEB+, která bude na trhu delší dobu.

Na platformě MEB navíc vzniknou i velmi očekávané dostupné elektromobily, tedy dostupný hatchback ID.2 a ještě menší základní elektromobil ID.1, přičemž cena druhého by se měla vejít dokonce pod hranici půl milionu korun.

Volkswagen zvažuje uzavření závodu na elektromobily Audi v Bruselu

AutoMoto

Volkswagen investuje až 116 miliard do konkurenta Tesly

Ekonomika

Výběr článků

Načítám