Článek
Server Automotive News cituje informace z uniklých vládních dokumentů. Dle nich má být patrné, že v Číně se, podobně jako na celém světě, staly obrovsky populární SUV, které pomalu tradiční sedany vytlačují z trhu. Volkswagen Santana se přitom prodával už od roku 1983, tedy dlouhých 38 let.
Další nová Škoda, na kterou nedosáhneme. Čínský Rapid prošel modernizací

V současné době se santana stále vyrábí, většina jeho dílů pak pochází přímo z Číny a montují se v závodě ve městě Yizheng, kde továrnu vlastní Volkswagen a čínská automobilka SAIC Motors. Továrna dokáže vyrobit 224 tisíc aut ročně, nicméně poptávka po SUV je tak vysoká, že santana kapacitu nenaplňuje.
Volkswagen stále oficiálně nepotvrdil, že santana v Číně končí. Vedení nicméně v nedávném prohlášení nepřímo naznačilo, že se sedany se v Číně už příliš nepočítá. „Preference zákazníků se postupně přesouvají od spalovacích aut s karoserií sedan k elektromobilům a SUV,“ uvedlo vedení VW pro agenturu Reuters.
Volkswagen chce u Wolfsburgu postavit továrnu na luxusní elektromobily

Volkswagen Santana je dodnes považován za nejdůležitější model Volkswagenu v Asii. Auto se totiž v Číně stalo jakýmsi symbolem i svědkem obrovského hospodářského růstu v 90. letech, který v této, dnes už světové velmoci, stále trvá. Německá automobilka za šestatřicet let prodala v Číně šest milionů kusů santany. Ta pak vznikla na základech Volkswagenu Passat B2 a na tomto podvozku se držela první čtyři generace.

Čínský Volkswagen Santana z roku 1986