Článek
Rozšíření řady SUV směrem dolů nastane u koncernu VW už zanedlouho. To ukazuje nový koncept, který je o velikosti Volkswagenu Polo. Na délku má 4,1 m, šířka je 1,8 m a výška pak 1,6 m. Rozvor kol je 2,6 m.
Automobil rozvíjí to, co začal Volkswagen Tiguan. Jeho ostrý vzhled ale ještě trochu zvýrazňuje. Však je to taky koncept. V kompaktních rozměrech navíc půjde o vynikajícího společníka do města, kde se bude dobře proplétat mezi kanály a ostatními auty. Přitom do kufru naloží celkem pěkných 300 l nákladu. Ale to je jen teoretická hodnota.
Koncept totiž trochu mate tím, že jeho střecha je sundavací. Takže karoserie musí být trochu pevnější, než je tomu u klasických SUV. Očekáváme tedy, že sériový vůz, který bude představen snad už tento rok, bude mít standardní pevnou střechu a také o kousek větší zavazadelník.
Auto má pod kapotou litrový přeplňovaný agregát s výkonem 81 kW a točivým momentem 175 Nm při 1500 ot./min. Pohon na přední kola zprostředkovává sedmistupňová dvouspojková převodovka. I když je auto kabriolet, jeho hmotnost nepřesahuje 1250 kg, což znamená, že i s maličkým motorem zrychlí na stovku za 10,1 s a maximální rychlost je 188 km/h. Spotřeba má být pět litrů benzínu, což se docela hodí, protože objem nádrže je pouhých 40 l.
Interiér auta navazuje zase na koncept BUDD-e, kde se nesetkáme s jakýmikoli tlačítky. Vše je dotykové nebo dokonce se ovládá gesty.