Hlavní obsah

Volkswagen překonal následky Dieselgate, nevylučuje vyjednávání s Fiatem

Na výroční konferenci automobilky Volkswagen zaznělo: „Volkswagen je zpátky na trati“. Koncernu otrnulo, následky nejsou tak tragické a vedení nevylučuje fúzi s koncernem Fiat-Chrysler.

Foto: Volkswagen

Elektrický Volkswagen Golf nezůstane sám. Za další dva roky bude elektromobilů v koncernu víc než deset.

Článek

Matthias Müller, šéf koncernu VW řekl, že Volkswagen překonal následky kauzy Dieselgate. Rok 2016 podle něj nedopadl pro koncern jako noční můra, jak mnozí předpovídali. Naopak, Volkswagen z toho vyšel silnější a očištěný. Nyní musí být víc mezinárodní, víc podnikavější a víc ženštější – zvlášť na úrovni managementu. Ano, Volkswagen chce do svých řad více žen, kterých nyní zaměstnává jen 14,5 procent.

Ale to není ta hlavní zpráva dne. Hlavně se mluvilo o kauze podvodů s emisemi Dieselgate. Müller řekl, že tato kauza je stále prioritou společnosti. Každý týden se na celém světě upraví 200 000 vozidel a dnes už klamavý software nemá více než 4 000 000 aut na světě, z toho 1,5 miliónu v Německu. Podle Müllera Volkswagen přiznal vinu ve třech bodech obžaloby u soudu v Detroitu a plně spolupracuje se soudními vyšetřovateli, a to v „reálném čase“.

VW + FCA?

Před lety se Sergio Marchione, šéf koncernu Fiat-Chrysler rozhodl, že poškádlí trhy tím, že vypustil do světa informaci, že by chtěl do velkého globálního svazku s Volkswagenem. Vyvolalo to velké vlny v automobilovém průmyslu a tehdy koncern VW takticky mlčel. Kauza Dieselgate samozřejmě všechno odsunula.

Na dotazy novinářů Müller řekl, že v současné době není v kontaktu s Marchionem. Ovšem při závěrečném grilování novináři z šéfa koncernu VW vydolovali, že by se rozhovorům na tohle téma s koncernem FCA nebránil. „Jen by bylo užitečné, kdyby pan Marchione o tomto úmyslu řekl i mně a ne jen vám,“ komentoval minulé výroky šéfa FCA Matthias Müller.

Třicet elektromobilů a nová Škoda Yeti

Na konferenci také padly některé konkrétní plány. Třeba že během tohoto roku bude představeno napříč všemi automobilkami z koncernu VW víc než 60 novinek, z nich ty největší asi budou třetí generace Volkswagenu Touareg a druhá generace Škody Yeti. Tento a rok 2018 pak budou znamenat nástup elektřiny do modelů. Bude jich 10 a v další dekádě to bude víc než 30.

Z techniky se už tento rok dočkáme filtru pevných částic u benzínových motorů. Začne to u Volkswagenu Tiguan 1.4 TSI a Audi A5 2.0 TFSI. Společně s těmito filtry by měly všechny prostředky pro úpravu zplodin z výfukových plynů vypustit do ovzduší pouhých 10 % pevných částic, co motory vytvoří.

Související témata:

Výběr článků

Načítám