Článek
Nový multivan se poprvé v historii odděluje od řady dodávek střední velikosti Volkswagenu nejen jménem, ale i kompletním ztvárněním. Tvary klasické krabicovité dodávky zůstanou vyhrazeny pro pracovní transporter, caravelle a kempovací californii. Tyto odnože zůstávají nadále v dosavadní generaci T6.1.
To inženýrům rozvázalo ruce. Multivan coby osobní, až luxusní varianta tak nyní může stavět na modulární platformě MQB stejně jako volkswageny z divize osobních vozů. Má odvážnější design, ale především líbivější proporce.
Nový multivan je široký 1 941 mm, o 37 mm širší než předchůdce, Multivan 6.1. Na délku naměříte 4 973 mm, o 69 mm více. Naopak je o 47 mm nižší, hodnota 1 903 mm je blíže velkým rodinným MPV než osobním dodávkám, ostatně jako celé auto. Rozvor náprav narostl o 124 mm na 3 124 mm.

Volkswagen T6.1 Multivan (předchozí generace po modernizaci)

Nový Volkswagen Multivan
Prodloužená verze má rozvor identický, díky delšímu zadnímu převisu měří celkově 5 173 mm, což je však stále o 131 mm méně než u předchůdce. Zmíněné hodnoty se promítly také na aerodynamice, koeficient odporu vzduchu činí velmi dobrých 0,3 cd.
Na exteriéru zaujme také dvoubarevné lakování, bohaté prosklení zádi a boků nebo přední LED světlomety s funkcí vykrývání okolního provozu v dálkovém režimu, které jsou vizuálně propojené LED páskem.
Rovněž na interiéru se projevuje fakt, že se novinka osvobodila od užitkových spárů a jde o samostatné velké MPV. Dominantou je 10,25palcový digitální přístrojový štít a o čtvrt palce menší středová dotyková obrazovka. Informačně-zábavní systém vychází z poslední modernizace osobních volkswagenů, nabízí pokročilé on-line funkce. V nabídce bude také audiosystém Harman Kardon se 14 reproduktory.
První jízda s Volkswagenem California 6.1: Trocha digitalizace do toho kempování

Novinka je vždy vybavena sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, díky čemuž není třeba mohutného tunelu. Minimalistický volič převodovky komunikuje „po drátě”. Vznikl tak prostor pro kolejnicový systém se stolkem a dalšími funkčními prvky, které zasahují až do přední řady.
Poprvé plug-in hybridem
Zatímco sériová verze konceptu I.D. Buzz coby plný elektromobil bude následovat, nový multivan bude k mání se zážehovými, vznětovým a plug-in hybridním ústrojím.
Benzín spaluje jednotka 1,5 TSI o výkonu 100 kilowattů, 136 koní. Výkonnější alternativou je 2,0 TSI s výkonem 150 kW, 204 k. Dieselová klasika v podobě dvoulitrového TDI nabídne 110 kW, 150 koní.
Minibus I.D. Buzz bude prvním autonomním volkswagenem

Poprvé bude v nabídce také plug-in hybrid, který lze dobít ze sítě. Jedná se o stejné ústrojí, které používají plug-in hybridy na této platformě napříč koncernem, včetně Škody Octavia iV. Kombinuje čtrnáctistovku s elektromotorem. Systémový výkon ústrojí v tomto případě zvaného eHybrid činí 160 kW, 218 koní. Díky 13kWh baterii pod podlahou ujede 50 km na jedno dobití, maximální rychlost v čistě elektrické režimu je 130 km/h.
Předprodej na českém trhu je plánován na podzim letošního roku za aktuálně neznámou cenu, uvedení na trh na leden 2022.