Článek
U nového Golfu se poroučela třídveřová verze, dlouho se spekulovalo i o osudu kombi. Dnešní mánie crossoverů si klidně mohla vzít i tuto oběť. Rozený praktik ale nakonec přichází.
Z pohledu designu není žádným překvapením. Po B sloupek je shodný s hatchbackem, rovněž záď kráčí ve šlépějích kratší varianty. Kombi na délku vyrostlo o podstatných 349 mm na hodnotu 4633 mm.
I díky prodlouženému rozvoru, který činí 2 686 mm, což je o 67 mm více než u hatchbacku a tedy stejně jako u Škody Octavia a Seatu Leon. Zatímco hatchbak Golf je v tomto více příbuzný s kompaktnějším Audi A3.
První jízda s novým Audi A3: Nejlepší z letošního vrhu
Těží z toho cestující na zadních sedadlech, ale i prostor pro zavazadla. V kufru naměříte 611 litrů objemu. Po sklopení zadních sedadel vznikne prostor o objemu 1642 litrů, o 22 litrů více, než u předchůdce.
Volkswagen rovnou prezentuje i derivát v podobě zvýšeného a oplastovaného Alltracku, který delší Golf přece jen připodobní crossoverům.
Test Volkswagenu Golf 1.5 eTSI: Konzervativec poosmé
Motorová paleta se od hatchbacku lišit nebude, s výjimkou sportovních variant, které se u kombi neočekávají. Základ nabídky tak budou tvořit zážehové jednotky 1.0 a 1.5 TSI spolu s dvoulitrovým dieselem.
Prodej Variantu na evropských trzích začne ještě v letošním roce za dosud neupřesněnou cenu.