Hlavní obsah

Volkswagen představuje modernizovaný Golf R, má vyšší výkon a chytřejší techniku

Modernizovaný Volkswagen Golf R je stále dostupný jako hatchback i kombi, nabízí ale sportovnější design, vyšší výkon, vyladěný zvuk i podvozek a novou techniku na palubě.

Foto: Volkswagen

Modernizovaný Volkswagen Golf R

Článek

Automobilka Volkswagen konečně představila modernizovaný Volkswagen Golf R, tedy nejvýkonnější verzi své nejpopulárnější modelové řady. Novinka nabídne ještě sportovnější vzhled, vyšší výkon, zajímavější zvuk a současně nové technologie na palubě.

Už na první pohled zaujme přepracovaná příď s novými LED světlomety a podsvíceným logem. Kromě toho má ale Volkswagen Golf R také upravené nárazníky, které vypadají ještě sportovněji. Nová jsou také zadní světla a z matně černého difuzoru vyčnívají čtyři koncovky výfukového systému, jehož zvuk měl být upraven pro sportovnější pocit z jízdy.

Volkswagen spouští integraci chatbotu ChatGPT v nových modelech

AutoMoto

V podbězích mohou být kola o průměru 18 a 19 palců, zákazníci si však mohou připlatit i za 19“ kované disky, které jsou ve srovnání s klasickými koly o cca 20 % lehčí. Automobilka navíc vylepšila chlazení brzd. Podvozek je standardně vybaven adaptivními tlumiči DCC s režimem uzpůsobeným pro driftování i pro jízdu na hrbolatém Nürburgringu.

V rámci volitelné výbavy si pak zákazníci mohou připlatit lepší IQ.Light LED matrix světlomety, titanový výfuk Akrapovič nebo paket Black Edition s černě lakovanými detaily, který je standardně součástí paketu Performance.

V kabině je nově displej infotainmentu s úhlopříčkou 12,9 palce, který má vylepšenou logiku ovládání a novou grafiku, zatímco 10,2“ displej přístrojového štítu umí zobrazovat přetížení a čas na kolo podle GPS. Na volantu bohužel zůstala dotyková tlačítka, měla by však být optimalizovaná.

Kromě toho nabízí VW Golf R ve standardu sportovní sedadla, karbonové dekory, nerezové pedály nebo ambientní osvětlení s 30 odstíny. Praktický kombík s označením Variant navíc nabídne zavazadlový prostor o maximálním objemu 1642 litrů.

Pod kapotou je uložen 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který posílil o 10 kW (13 k) na výsledných 245 kW (333 k) a 310 Nm točivého momentu. Motor je spojen s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol se schopností rozdělování točivého momentu mezi nápravami i zadními koly.

Sprint z 0 na 100 km/h by měl hatchbacku trvat 4,6 sekundy, což je zlepšení o 0,1 sekundy, zatímco kombík potřebuje 4,8 sekundy. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, volitelný paket Performance ji ale zvýší až na 270 km/h.

Předprodej Volkswagenu Golf R a Golf R Variant odstartuje v Německu začátkem července. Hatchback přijde na 53 795 eur (cca 1,34 milionu), cena kombi startuje od 55 065 eur (cca 1,37 milionu).

Volkswagen ID.3 přijíždí v nové verzi Pure, cena spadla pod 800 000 korun

AutoMoto

Výběr článků

Načítám