Článek
Velký užitný prostor, komfort za volantem na dlouhých cestách, uhlíková neutralita, a hlavně neotřelý design a styl. To vše si od nového MPV ID.Buzz a jeho užitkového sourozence s přízviskem Cargo slibuje Volkswagen. Obě novinky svým vzhledem volně navazují na původní „busíky“ T1 či T2.
Oba modely stojí na koncernové platformě pro elektromobily MEB. První modely na trh dorazí s elektromotorem o výkonu 204 koňských sil a s akumulátory o celkové kapacitě 82 kWh.
Baterie bude možné z 5 na 80 % kapacity dobít během 30 minut při rychlonabíjení s napětím 170 kWh. Jediné, co Volkswagen zatím přesně neřekl, je, jak dlouhý bude mít ID.Buzz dojezd.
Volkswagen má přestat přijímat objednávky na plug-in hybridy, čeká i dvoutýdenní odstávku
Díky menšímu elektromotoru, který pohání výhradně zadní nápravu, mohl Volkswagen využít designový potenciál z původního konceptu představeného před pěti lety a elektromobil co nejvíce připodobnit k ikonickému Volkswagenu T1. Auto totiž nemá vpředu téměř žádný převis, stejně jako legendární dodávka proslavená i díky životnímu stylu hippies.
Nové MPV má oficiální rozměry 4712 milimetrů na délku, 1985 mm na šířku a 1937 mm na výšku s tím, že verze Cargo je o milimetr vyšší. Obecně tedy platí, že oproti posledním běžným transportérům T6 je ID.Buzz kratší, ale širší. Vozy se budou na trh dodávat s novými LED světlomety a koly ve velikostech od 18 až po 21 palců. Nebude chybět ani možnost dvoubarevného lakování.
Volkswagen hodlá ze začátku MPV nabízet jako pětimístný vůz s velkým zavazadlovým prostorem o objemu 1121 litrů. Model Cargo pak nabídne tři místa k sezení vpředu a prostor, který pojme až dvě europalety a uveze i 650 kilogramů. V příštích letech pak má dorazit i ID.Buzz v šestimístné a sedmimístné variantě a potažmo i v obytné verzi California. Ta je plánovaná na rok 2025.
Interiér vozu je koncipován jako otevřený prostor a má nabídnou obrovské množství místa pro celou posádku. Řidiči budou k dispozici dva digitální displeje, jeden jako přístrojový štít a druhý klasicky na ovládání infotainmentu s úhlopříčkou 10 a 12 palců. Nebudou pak chybět tradiční vychytávky jako ambientní osvětlení nebo USB-C porty.
Škoda Auto zřejmě kvůli Ukrajině přeruší výrobu vozů Scala a Kamiq
Výroba obou modelů bude probíhat v závodě Volkswagenu v německém Hannoveru a očekává se, že by první vozy měly začít vznikat už v květnu. Na konci léta se pak k zákazníkům dostanou hotové exempláře. Souběžně se zahájením výroby chce Volkswagen odstartovat i prodej. Chlubí se přitom, že ID.Buzz je první MPV, které se vyrobí s neutrální bilancí emisí CO2.