Článek
Mezi mainstreamovými elektrickými SUV střední třídy už Škoda Enyaq iV není sama. Na stejné platformě MEB jí bude konkurovat Volkswagen ID.4. Novinka od VW je jen o málo kompaktnější, na délku naměříte 4584 mm ve srovnání s 4649 mm enyaqu.
Po stránce designu jde o směsici SUV s prvky velkoprostorových MPV. Výrazný je světelný podpis na přídi, který vůz opticky rozšiřuje. Podobnou službu dělají zadní svítilny. Při pohledu z boku zaujme výrazná chromovaná linie střechy. Designu pomáhají i kola o velikosti až 21 palců.
Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion

I v interiéru se novinka inspiruje u hatchbacku ID.3. Prim hraje jednoduchost a displeje. Centrální má až 14 palců, před řidičem stačí menší obrazovka, protože vůz využívá head-up displej s rozšířenou realitou. Zavazadelník s nastavitelným dnem slibuje kapacitu 543 litrů, po sklopení sedadel až 1575 litrů.
Rovněž pohonné ústrojí se od ID.3 neliší. Nejprve SUV vyjede s jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola. Poskytne výkon 150 kW (204 koní) a točivý moment 310 N.m. Bateriový balíček má kapacitu 77 kWh.
Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere 8,5 sekundy a maximální rychlost je limitována na 160 km/h. Následovat budou i verze s menší baterií i vyšším výkonem a pohonem všech kol.
První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

SUV podporuje rychlonabíjení při výkonu až 125 kW, díky čemuž je možné získat dojezd až 320 kilometrů dle protokolu WLTP během 30 minut. Při maximálním nabití až 520 km. U pomalých nabíječek a wallboxů nabídne ID.4 nejvyšší rychlost dobíjení až 11 kW.
Novinka se bude vyrábět a prodávat v Číně, USA a Evropě. Volkswagen hodlá uvést do roku 2029 na trh až 75 výhradně elektricky poháněných modelů a prodat do té doby přibližně 26 milionů elektromobilů.