Hlavní obsah

Volkswagen představil vysokoteplotní palivové články

Novinky,

Sedm let pracoval Volkswagen na vývoji vlastních palivových článků, které by odstranily technické nedostatky těch současných. Výsledkem je změna pracovního procesu z nízkoteplotního na vysokoteplotní.

Článek

Současné palivové články jsou provozovány v takzvaném nízkoteplotním poli. Na membránách, kam vstupuje vodík, aby chemickou reakcí s kyslíkem vytvořil elektrický proud, je dosud pouze nízká teplota pracovního média. Pokud by se totiž zvýšila, přestane docházet k chemické reakci a membrány se naruší. Proto se musí vozidla s tímto pohonem "tahat" s ohromnými chladícími systémy, které jsou dokonce větší, než mají turbodieselové motory. Navíc nízkou teplotou dochází k vysoušení membrán, takže musejí být uměle zvlhčovány.

Nový systém Volkswagenu však zvýšil pracovní teplotu na 120 °C. Díky nové konstrukci palivových článků tak nedochází k degeneraci chemického procesu a membrán. Vysoká teplota, při níž se odpařuje chemickým procesem vytvořená voda, automaticky membrány zvlhčuje. Vysoká teplota navíc nepotřebuje tak nákladné a rozměrné chladící zařízení.

Výsledným produktem německých inženýrů je tak systém s palivovými články, který je menší, lehčí, efektivnější a na jedno natankování do vodíkové nádrže dokáže ujet víc kilometrů. Tím se vyřešilo několik zásadních problémů, které zatím bránily uvedení automobilů s tímto motorem do provozu.

Anketa

Jaký alternativní systém pohonu má podle vás největší budoucnost?
Přímo spalovaný vodík
31,4 %
Palivové články
38,8 %
Solární energie
1,9 %
Spalování biopaliv
9,2 %
Spalování LPG
1,7 %
Spalování CNG
1,4 %
Hybridní technologie
5,1 %
Radikální snižování spotřeby spalovacích motorů
6,6 %
Jiné
2 %
Žádné z nich
1,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2079 čtenářů.
Související témata:

Související články

Mazda RX-8 na vodík v reálném provozu

Vládní organizace města Hirošima a prefektura Hirošima, které mají sídlo v západní části Japonska, obdržely každá od Mazda Motor Corporation jeden vůz RX-8...

Sériový vodíkový bavorák

BMW představilo první sériový automobil pracující na vodík. Že už jeden na světě jezdí (Honda FCX)? Je to pravda, jenže BMW šlo vlastní cestou - vodík...

Výběr článků

Načítám