Článek
Platforma MQB Evo zažívá letos svou premiéru v podobě Škody Superb a Kodiaq a stejně tak na straně Volkswagenu v případě již uvedeného passatu nové generace a nyní i nového tiguanu.
Na délku novinka vyrostla o tři centimetry, rozvor, výška i šířka se zásadně nemění. Design exteriéru může v lecčem evokovat modely z elektrické rodiny ID. Přední i zadní svítilny jsou vždy vizuálně propojené, v paketu R-line vůz zaujme obří maskou chladiče. Důležité zejména dnes je, že součinitel aerodynamického odporu vzduchu se podařilo snížit z 0,33 na 0,28 cx.
Uvnitř je volně stojící digitální přístrojový štít a středový infotainment s úhlopříčkou až 15 palců a novým systémem MIB4, dalším zdrojem informací pro řidiče je nový head-up displej s promítáním informací na sklo. Na rozdíl od zmíněných příbuzných škodovek tiguan nemá fyzické ovladače ventilace a dalších funkcí.
Volič převodovky se přesunul pod volant, což uvolnilo místo pro úložné prostory na středovém tunelu. Zavazadelník narostl o 37 litrů na výsledných 652 l.
Pod kapotou je základem mild-hybrid. Přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec je připojen k 48voltové lithium-iontové baterii a 48voltovému startéru-generátoru. Deaktivace válce může nechat motor běžet na dva písty.
Tiguan třetí generace nabízí také přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 150 kW nebo 195 kW. K dispozici je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW nebo 142 kW.
K dispozici jsou i dvě plug-in hybridní motorizace s celkovými výkony 150 kilowattů nebo 200 kW. Používají 19,7kilowatthodinovou baterii, která může zajistit dojezd pouze na elektřinu až 100 kilometrů. AC nabíječka nyní podporuje 11 kW a vůz po připojení ke stejnosměrné rychlonabíječce zvládne až 50 kW.
Mezi technické inovace patří vylepšené adaptivní tlumiče se dvěma ventily, které spolupracují s elektronickou uzávěrkou diferenciálu v rámci jednoho systému.
Volkswagen zatím neuvedl, kdy se novinka dostane na český trh.