Hlavní obsah

Volkswagen představil nový transporter

Sedmá generace Volkswagenu Transporter a odvozené osobní verze Caravelle přijíždí jako blízký příbuzný Fordu Transit Custom. Pohání jej vznětové motory, plug-in hybrid a dorazí i elektromobil.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Transporter

Článek

Nový transporter se ukázal o víkendu na autosalonu v Hannoveru. Poprvé se tak odděluje dvojice Transporter a Caravelle od čistě osobního Multivanu, který je čistokrevným volkswagenem na platformě pro osobní vozy.

Novinka je výsledkem spolupráce s Fordem na poli nejen užitkových aut, kterou známe z několika dalších příkladů. VW Amarok je převlečeným Fordem Ranger, VW Caddy je zase dárcem dílů pro Transit Connect. Elektrické Fordy Explorer a Capri využívají platformu MEB od Volkswagenu.

Transporter s Transitem sdílejí boční profil a techniku pod karoserií, ale karosářskými díly a interiérem se liší více než například menší sourozenci.

Na výběr bude ze dvou délek karoserie. Zatímco standardní verze na délku měří 5050 mm, je tedy o 146 mm delší než předchozí T6.1, a rozvor dosahuje 3100 mm, o 97 mm více, dlouhá varianta měří 5450 mm a má 3500mm rozvor. Ve srovnání s předchůdcem je nová generace také o 128 mm širší, naměříte 2032 mm.

Objem nákladového prostoru skříňové verze s normálním rozvorem náprav a normální střechou se zvětšil o více než 10 procent na 5,8 m3. S větším objemem nákladového prostoru přitom koresponduje maximální užitečná hmotnost až 1,33 tuny. Volkswagen navíc zvětšil nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu, a to o 0,3 t na až 2,8 t (brzděný přívěs, stoupání 12 %).

Sedm verzí pohonu

Při uvedení na trh bude v nabídce sedm verzí pohonu. Kromě tří přeplňovaných vznětových motorů TDI také poprvé plug-in hybridní pohon spolu se třemi elektrickými pohony pro modely označené e-Transporter a e-Caravelle.

Motory TDI poskytují nejvyšší výkon 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). TDI o výkonu 125 kW je vždy kombinováno s 8stupňovou automatickou převodovkou, která se pro verzi o výkonu 110 kW dodává na přání jako alternativa 6stupňové převodovky s manuálním řazením. Verze TDI s výkonem od 110 kW bude možné objednávat s pohonem všech kol.

Nejvyšším celkovým výkonem 171 kW (232 k) se vyznačuje plug-in hybridní pohon s 2,5litrovým čtyřválcem od Fordu kombinovaným s automatickou převodovkou. Elektricky poháněné modely e-Transporter a e-Caravelle budou v nabídce ve výkonových stupních 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k). Jejich sada akumulátorů bude mít využitelnou kapacitu 64 kWh.

Další detaily včetně cen oznámí Volkswagen později.

Test Volkswagenu ID. Buzz: Festival dobré nálady

Testy

Chytřejší bydlení na kolech. Vyjeli jsme do Slovinska s novým VW California

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám