Hlavní obsah

Volkswagen představil nový passat, bratra chystaného superbu

Symbolicky na padesáté výročí modelu Passat přijíždí devátá generace. V rámci přechodu značky na elektromobilitu se jedná o zřejmě poslední vydání se spalovacím motorem.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat deváté generace

Článek

Nový passat se bude prodávat výhradně ve verzi kombi s výběrem modernizovaných čtyřválcových zážehových a vznětových motorů spolu s novými plug-in hybridními pohonnými jednotkami.

Novinka je úzce spojena s připravovanou třetí generací Škody Superb, vedle níž se bude vyrábět na Slovensku a se kterou podle informací Novinek sdílí i některé části karoserie. Passat přenechal dosavadní závod v Emdenu elektromobilům včetně svého elektrického ekvivalentu ID.7.

Nový passat je prvním z řady nových modelů Volkswagenu, který je založen na aktualizované verzi architektury MQB Evo. Ještě letos jej bude následovat nový tiguan.

Revidovaná platforma má řadu významných vylepšení, včetně tužšího nosiče zadní nápravy, který údajně zlepšuje kultivovanost a ovladatelnost. Byla také navržena s ohledem na potřebu přizpůsobit se hybridnímu hnacímu ústrojí.

Nový Passat také značně narostl. Délka o 144 mm na 4917 mm a šířka o 20 mm na 1852 mm, zatímco výška se snížila o 10 mm na 1506 mm. Podstatné však je, že rozvor je o 50 mm delší než dříve, a to 2841 mm.

Těžit z toho má interiér. Volkswagen tvrdí, že prostor pro nohy vzadu se zvětšil o 50 mm a zavazadlový prostor se zvýšil o 40 litrů na 690 litrů – rozšiřitelný na 1920 litrů při sklopených zadních sedadlech.

Vpředu dostává kromě jiných změn výrazně přepracovanou palubní desku, jejímž cílem je poskytnout čistší a luxusnější jízdní prostředí než dříve. Standardně nechybí nové 10,3palcové displeje přístrojů a 12,9palcové displeje infotainmentu – posledně jmenovaný volitelně zvětšený na 15palcový u špičkových výbav.

Na nových displejích je poprvé k dispozici čtvrtá generace operačního systému MIB s přepracovanou strukturou menu, grafikou s vyšším rozlišením a konverzačním hlasovým ovládáním.

Volkswagen začal vyrábět elektromobil ID.7, který z Emdenu vytlačil passat

AutoMoto

Kontroverzní posuvná řídicí jednotka je převzata z jiných modelů Volkswagen, ale nyní svítí pro snadnější nastavení hlasitosti a klimatizace v noci.

Passat má také nový multifunkční volant a volič převodovky se přesunul na sloupek řízení, což uvolňuje místo ve středové konzole pro větší držáky nápojů a volitelnou podložku pro nabíjení smartphonu.

Pomáhá si elektřinou

Sedan je tedy mrtev, manuální převodovka také. Všechny motory jsou kombinovány s dvouspojkovou převodovkou DSG. K nejvýkonnějším dvoulitrům je standardem pohon všech kol.

Základ tvoří nový mild-hybridní zážehový motor 1,5 eTSI. Dosahuje nejvyššího výkonu 110 kilowattů, 150 koní.

Dva motory 2.0 TSI řady mají 150 kW, 204 k, nebo 195 kW, 265 k, a dva vznětové motory 2.0 TDI nabídnou 110 kW, 150 k, nebo 142 kW, 193 k.

Volkswagen ukázal novou generaci tiguanu, zatím v maskování

AutoMoto

Dvě nové verze plug-in hybridu poskytují nejvyšší systémový výkon 150 kW, 204 k, nebo 200 kW, 272 k. Jejich základem je nyní přeplňovaný zážehový motor 1,5 TSI evo, namísto motoru 1,4 TSI. Baterie s nejvyšší využitelnou kapacitou 19,7 kWh stačí na dojezd na elektřinu až 100 kilometrů.

Baterii bude možné opět dobíjet i z domácí zásuvky, nově však nabídne podporu dobíjení střídavým proudem až při výkonu 11 kW, nechybí navíc ani podpora nabíjení na rychlonabíječkách se stejnosměrným proudem, kde novinka zvládne nabíjet při výkonu až 50 kW. Na rychlonabíječce by tak nabití z 10 na 80 procent mělo trvat zhruba jen 25 minut.

Na vybrané trhy se passat dostane ještě v letošním roce za dosud neznámou cenu.

Škoda ukázala interiéry nového superbu a kodiaqu

AutoMoto

Za volantem nového superbu. O chystané vlajkové škodovce víme vše

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám