Hlavní obsah

Volkswagen představil modernizovaný T-Roc, má lepší světla i naftové motory

Omlazený crossover Volkswagen T-Roc si ponechává v nabídce naftu, třísetkoňové R i otevřenou verzi Cabriolet. Už v základu bude mít LEDková světla, za příplatek jsou k mání „matrixy“ nebo třeba poloautonomní řízení.

Modernizovaný Volkswagen T-Roc R-LineVideo: Volkswagen

Článek

Malý crossover T-Roc je v nabídce Volkswagenu už od roku 2017, takže je nejvyšší čas na modernizaci. Ta přijde na trh v příštím roce, ovšem automobilka ji odhalila právě nyní.

Foto: Volkswagen

Modernizovaný Volkswagen T-Roc Cabriolet.

Jak je obvyklé u podobných omlazení, t-roc se dočkal nové přídě spolu se světlomety, které za příplatek můžou mít i funkci LED Matrix, tedy vystiňování okolního provozu za stálého svícení dálkovými světly okolo. Nový přední nárazník si zachovává motiv „kulatého čtyřúhelníku“, ovšem místo blinkru a denního svícení to je přinejmenším na většině verzí už jen designový prvek. Zajímavostí jsou zadní odrazky základních výbavových variant, které jsou nově také v tomto tvaru.

Když už jsme u zádě, nelze přehlédnout nové světlomety a čtyři ostentativně falešné koncovky výfuku u verze R-Line. Varianta R, která se stejně jako kabrio-verze ale zatím ukázala jen jakoby mimochodem na skupinových fotkách, má čtyři koncovky výfuku samozřejmě skutečné.

Foto: Volkswagen

Modernizovaný Volkswagen T-Roc R.

Na jeho druhém konci pracuje, stejně jako dosud, řadový dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem, který dává 300 koní a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a měl by spotřebovávat 7,8 l benzínu na 100 km dle starší metodiky měření NEDC. Známá jsou data ke všem motorům; pro přehlednost je uvádíme tabulkou.

Nabídka motorizací pro modernizovaný VW T-Roc
Motor a výkonPřevodovkaKombinovaná spotřeba paliva dle NEDC
Zážehové motory
1,0 TSI 81 kW/110 k6st. manuál5,2 l/100km
1,5 TSI 110 kW/150k6st. manuál5,2 (5,6)* l/100km
1,5 TSI 110 kW/150k7st. DSG5,4 (5,7)* l/100km
2,0 TSI 4Motion 140 kW/190 k7st. DSG6,3 l/100km
2,0 TSI R 4Motion 221 kW/300 k7st. DSG7,8 l/100km
Vznětové motory
2,0 TDI 85 kW/115 k6st. manuál4,3 l/100km
2,0 TDI 110 kW/150 k7st. DSG4,2 l/100km
2,0 TDI 4Motion 110 kW/150 k7st. DSG4,6 l/100km
* - Hodnoty v závorce platí pro variantu Cabriolet. Jsou uvedeny u těch motorů, které jsou pro Cabriolet v ČR dostupné.

V interiéru dostal t-roc do druhé poloviny svého životního cyklu novou palubní desku, z níž trochu trčí centrální displej infotainmentu. Jeho úhlopříčka je 8 nebo 9,2 palce v závislosti na výbavové verzi a systém uvnitř je starší verzí MIB3, nikoliv kontroverzní novou, která pracuje např. v golfu osmé generace.

Foto: Volkswagen

Větší displej z palubní desky trochu trčí.

O patro níž vidíme nový dotykový panel klimatizace, známý např. z modernizovaného arteonu či tiguanu. Standardem je digitální přístrojový štít, stejně jako hlídač jízdních pruhů nebo asistent pro upozornění na hrozící srážku vpředu.

Za příplatek je možné mít adaptivní tempomat s funkcí Travel Assist, tedy poloautonomním řízením úrovně 2. Ta může kromě aktivního vedení v jízdním pruhu nastavovat rychlost jízdy podle dat v navigaci či dopravních značek, pokud to řidič v nastavení systému umožní.

Foto: Volkswagen

Modernizovaný Volkswagen T-Roc.

Nový t-roc bude možné objednávat koncem tohoto měsíce, a to za cenu od 543 900 korun za základní tříválec o 110 koních. Cabriolet kvůli silnějšímu motoru a lepší základní výbavě začíná na 805 900 korunách. Třísetkoňová verze R bude dostupná zkraje příštího roku.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Dosavadní Volkswagen T-Roc.

Související články

Test Volkswagenu Golf R: Raketa všedních dnů

Vrchol golfu, verze R s podobnou technikou jako u předchůdce, může působit jako ohraná písnička, ale i když základní charakter vozu zůstává, leccos se...

Výběr článků

Načítám