Článek
Malý crossover T-Roc je v nabídce Volkswagenu už od roku 2017, takže je nejvyšší čas na modernizaci. Ta přijde na trh v příštím roce, ovšem automobilka ji odhalila právě nyní.
Jak je obvyklé u podobných omlazení, t-roc se dočkal nové přídě spolu se světlomety, které za příplatek můžou mít i funkci LED Matrix, tedy vystiňování okolního provozu za stálého svícení dálkovými světly okolo. Nový přední nárazník si zachovává motiv „kulatého čtyřúhelníku“, ovšem místo blinkru a denního svícení to je přinejmenším na většině verzí už jen designový prvek. Zajímavostí jsou zadní odrazky základních výbavových variant, které jsou nově také v tomto tvaru.
Když už jsme u zádě, nelze přehlédnout nové světlomety a čtyři ostentativně falešné koncovky výfuku u verze R-Line. Varianta R, která se stejně jako kabrio-verze ale zatím ukázala jen jakoby mimochodem na skupinových fotkách, má čtyři koncovky výfuku samozřejmě skutečné.
Na jeho druhém konci pracuje, stejně jako dosud, řadový dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem, který dává 300 koní a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a měl by spotřebovávat 7,8 l benzínu na 100 km dle starší metodiky měření NEDC. Známá jsou data ke všem motorům; pro přehlednost je uvádíme tabulkou.
Nabídka motorizací pro modernizovaný VW T-Roc | ||
---|---|---|
Motor a výkon | Převodovka | Kombinovaná spotřeba paliva dle NEDC |
Zážehové motory | ||
1,0 TSI 81 kW/110 k | 6st. manuál | 5,2 l/100km |
1,5 TSI 110 kW/150k | 6st. manuál | 5,2 (5,6)* l/100km |
1,5 TSI 110 kW/150k | 7st. DSG | 5,4 (5,7)* l/100km |
2,0 TSI 4Motion 140 kW/190 k | 7st. DSG | 6,3 l/100km |
2,0 TSI R 4Motion 221 kW/300 k | 7st. DSG | 7,8 l/100km |
Vznětové motory | ||
2,0 TDI 85 kW/115 k | 6st. manuál | 4,3 l/100km |
2,0 TDI 110 kW/150 k | 7st. DSG | 4,2 l/100km |
2,0 TDI 4Motion 110 kW/150 k | 7st. DSG | 4,6 l/100km |
* - Hodnoty v závorce platí pro variantu Cabriolet. Jsou uvedeny u těch motorů, které jsou pro Cabriolet v ČR dostupné. |
V interiéru dostal t-roc do druhé poloviny svého životního cyklu novou palubní desku, z níž trochu trčí centrální displej infotainmentu. Jeho úhlopříčka je 8 nebo 9,2 palce v závislosti na výbavové verzi a systém uvnitř je starší verzí MIB3, nikoliv kontroverzní novou, která pracuje např. v golfu osmé generace.
O patro níž vidíme nový dotykový panel klimatizace, známý např. z modernizovaného arteonu či tiguanu. Standardem je digitální přístrojový štít, stejně jako hlídač jízdních pruhů nebo asistent pro upozornění na hrozící srážku vpředu.
Za příplatek je možné mít adaptivní tempomat s funkcí Travel Assist, tedy poloautonomním řízením úrovně 2. Ta může kromě aktivního vedení v jízdním pruhu nastavovat rychlost jízdy podle dat v navigaci či dopravních značek, pokud to řidič v nastavení systému umožní.
Nový t-roc bude možné objednávat koncem tohoto měsíce, a to za cenu od 543 900 korun za základní tříválec o 110 koních. Cabriolet kvůli silnějšímu motoru a lepší základní výbavě začíná na 805 900 korunách. Třísetkoňová verze R bude dostupná zkraje příštího roku.