Článek
Rodina elektromobilů ID od Volkswagenu se letos znovu rozroste. Vedle hatchbacku ID.3, který čeká facelift, crossoverů ID.4, ID.5 a čínského ID.6 je na cestě také limuzína ID.7. Vychází z konceptu ID.Aero a i přes lehkou kamufláž je jasné, že o typický sedan se nejedná.
Má na pohled velmi aerodynamickou karoserii s oblou přídí, pozvolně klesající siluetou a velkými koly v rozích karoserie. Tedy vlastnosti, na které jsme si nejen u vozů na koncernové platformě MEB, ale u všech moderních elektromobilů zvykli.
Právě vytříbená aerodynamika má vozu pomoci k dojezdu až 700 km na jedno dobití podle přísnějšího protokolu WLTP. Volkswagen také odhalil, že ID.7 bude mít rozvor 2969 mm, tedy o 94 mm delší ve srovnání s Teslou Model 3 a o 20 mm delší než má Hyundai Ioniq 6; oba jsou považováni za největší rivaly. Rozvor je také o 165 mm delší než u passatu se spalovacím motorem, což má za následek prostornější kabinu.
Interiér už nic neskrývá. Patnáctipalcový volně stojící dotykový displej infotainmentu ve stylu tabletu je kombinován s malým digitálním přístrojovým štítem a průhledovým displejem s rozšířenou realitou. Dotykové posuvníky pod obrazovkou, které ovládají funkce klimatizace a hlasitost, jsou nyní podsvíceny.
Volant si však zachovává dotykové ovládání, které má být brzy nahrazeno běžnými tlačítky na základě zpětné vazby od zákazníků. Alespoň to v říjnu uvedl nový šéf značky Thomas Schäfer.
Volkswagen se vrátí ke klasickým tlačítkům na volantu, dotykové plošky neuspěly
Zajímavostí uvnitř je digitálně ovládaná ventilace. Podle automobilky systém rozpozná řidiče podle klíče a před vstupem do vozidla ochladí nebo vytopí interiér. Klimatizace dokáže automaticky rozvádět vzduch na velké plochy, případně směrovat proudění k tělu cestujících. Tyto funkce lze aktivovat pro každého cestujícího prostřednictvím centrální dotykové obrazovky nebo pomocí hlasových příkazů.
Volkswagen ID.7 bude k dostání v Evropě, Číně a Severní Americe. Jeho oficiální uvedení je naplánováno na druhé čtvrtletí letošního roku. Pro evropské trhy bude výroba probíhat v závodě Emden v Německu společně s ID.4. Elektrický sedan bude šestým modelem v řadě ID a jedním z 10 nových elektromobilů, které Volkswagen uvede na trh do roku 2026.