Hlavní obsah

Volkswagen představil crossover Nivus, z Brazílie má dorazit i do Evropy

Malé kupé-SUV Nivus vzniklo v Brazílii, ale má dorazit i do Evropy, a to v druhé půlce roku 2021. Zatím má pod kapotou litrové TSI, které může běžet i na etanol, a českého zákazníka bude nejspíš zajímat kufr o velikosti 415 litrů.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Nivus

Článek

Brazílie je pro Volkswagen poměrně specifickým trhem – až na naprosté výjimky typu Fox, který se v Evropě neuchytil, totiž dostává staré modely Volkswagenu, místo aby vyvíjela nové, které se pak dostanou do celého světa. Čerstvě odhalené kupé-SUV Nivus je ale přesně tím druhým případem.

Sdílí základy s Volkswagenem Polo, což znamená platformu MQB-A0, na níž stojí i VW T-Cross a škodovky Scala a Kamiq. Všechna tato čtyři auta jsme už testovali a zjistili, že nejmenší verze všudypřítomné platformy MQB rozhodně není sázkou na jistotu.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Nivus

Oproti T-Crossu je Nivus o něco delší, má 4266 mm na délku, což znamená i větší zavazadelník - 415 litrů. Šířka novinky je 1757mm, výška 1493 mm. T-Cross měří 4108, resp. 1760 a 1584 mm.

Palubní deska je ale bez větších změn převzatá právě z Pola, což znamená i optické spojení digitálních budíků a středového displeje. Odhadujeme nicméně, že digitální přístrojový štít nebude v základní výbavě.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Nivus

Jiný je však infotainment. Je to systém s názvem VW Play, vyvinutý kompletně v Brazílii, a na rozdíl od Pola nemá fyzická ani dotyková tlačítka, všechno je v displeji. Výhodou však je připojení k internetu, ze kterého lze pro systém stahovat aplikace pro parkování, navigaci či dokonce i doručování jídla.

Co z toho bude k mání v Evropě, je ale zatím nejasné. Naopak již víme, že systém podporuje Apple CarPlay a Android Auto.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Nivus

Pod kapotou Nivu je v Brazílii litrový tříválec TSI, který nabízí 116 koní. Může jezdit i na etanol; pak je jeho výkon 128 koní. Přes šestistupňovou automatickou převodovku pohání výhradně přední kola, čtyřkolka není v nabídce.

Po stránce bezpečnosti je na palubě samozřejmě stabilizace, asistent rozjezdu do kopce, couvací kamera a detekce únavy řidiče. K mání je také adaptivní tempomat a autonomní nouzové brzdění.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Nivus

Vozy pro Jižní Ameriku se budou vyrábět v brazilské továrně v Anchietě. Zda se odtud budou vozy importovat do Evropy, nebo se budou vyrábět jinde, zatím není jasné. Víme však, že v Brazílii a Argentině se vůz začne prodávat ještě letos. Další jihoamerické trhy mají přijít na řadu v roce 2021 a koncem roku 2021 se má vůz dostat i do Evropy.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám