Článek
Údajně chystaný elektromobil ID.1 se, alespoň podle magazínu Car, který informace přináší, nebude svou ideou příliš lišit o současného městského e-Upu. Měl by mít pětidveřovou karoserii, což znamená větší praktičnost, krátké převisy karoserie a kola v jejích rozích. To vše autu usnadní fungování v městském provozu.
Exteriér byl měl nalézt inspiraci v modelu ID.3, který Volkswagen ukázal např. na loňském frankfurtském autosalonu a právě v těchto dnech ho prezentuje novinářům. Na rýsovacím prkně se už dokonce údajně objevily další karosářské varianty chystaného prcka - drsně vyhlížející ID.1 Crozz nebo minidodávka e-Roomzz.
První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky
Co se pohonu týče, ID.1 bude výhradně elektromobil - má stát na zmenšené variantě platformy MEB, kterou v původní variantě používá jak VW ID.3, tak i chystaná Škoda Enyaq. Očekává se, že dostane dvě varianty baterií, nejspíš o kapacitě 24 a 36 kWh. To umožní prodávat vůz za nižší cenu, ale zároveň bude pochopitelně nižší dojezd auta; hovoří se o dojezdu maximálně 296 kilometrů.
Původní plán zněl postavit auto, které se bude moci prodávat za co nejnižší cenu a stane se tak jedním z prvních „lidových“ elektromobilů. To se ale zcela nepodařilo. Volkswagen uvádí cenu okolo 20 tisíc eur, tedy aktuálním kurzem přibližně 524 tisíc korun.
Rozhodnutí použít platformu MEB bylo učiněno samozřejmě zejména s cílem snížení nákladů na výrobu auta. Celkově bude na tomto základu postaveno nejméně sedm elektrických Volkswagenů.