Článek
Volkswagen s vizí Accelerate definitivně vsadil vše na elektrickou kartu. Modelová řada rodiny ID. se z aktuálních dvou modelů, hatchbacku ID.3 a crossoveru ID.4, brzy rozrostou do nižších i vyšších segmentů. Jakýmsi phaetonem moderní doby má být výsledek projektu Trinity, který Němci uvedou za pět let.
Více než o konkrétní informace se zatím Volkswagen dělí o změnu přístupu k budoucím modelům, který bude Trinity symbolizovat. Automobilka uvádí, že název projektu je odvozen z latinského slova „trinitas“, tedy „trojjedinost“. Má totiž ztělesňovat tři témata: nově vyvinutou elektronickou platformu s nejmodernějším softwarem, nabídku se zjednodušenou strukturou a síťově propojenou inteligentní výrobu v hlavním závodě ve Wolfsburgu.
Elektromobily mají do roku 2030 tvořit přes 70 procent prodejů Volkswagenu v Evropě
Právě automobilku ve Wolfsburgu mají kvůli novince čekat velké změny. „Způsob, jímž vyrábíme automobily, kompletně změníme a zavedeme do něj revoluční koncepty. Důležitou roli zde bude hrát digitalizace, automatizace a lehká konstrukce,“ říká předseda představenstva značky Ralf Brandstätter.
Trinity má nabídnout pokročilé jízdní asistenty. Při plánovaném spuštění výroby v roce 2026 dosáhne úrovně autonomní jízdy 2+ a technicky bude tento model připraven na úroveň 4. Zvládne tedy zcela autonomně jízdu po většině silnic, pak už záleží jen na legislativě.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
Vrhnout se chce Volkswagen naplno i do změny konceptu výbav, kterou částečně aplikuje už dnes. Tedy, že automobily budou z pásů sjíždět v podstatě v plné výbavě, některé funkce si ale uživatel bude muset připlatit na určitou dobu.
„V budoucnosti již nebude individuální konfigurace vozidla určována hardwarem při jeho nákupu. Místo toho si bude zákazník moci požadované funkce kdykoli dodatečně objednat prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém automobilu,“ říká Brandstätter.