Článek
Dosud oficiálně nepojmenovaný model by se měl prodávat za cenu kolem 20 000 eur, což je v přepočtu kolem půl milionu korun. V nabídce značky se tak zařadí pod produkční verzi konceptu ID.2all, jehož cena by se měla pohybovat kolem 25 000 eur (cca 630 000 Kč) a jehož produkční verze by měla vstoupit na trhy v roce 2026.
Another hint for the future model😉 pic.twitter.com/6jrMqaN2U7
— Stepan Rehak (@StepanRehak) February 5, 2025
S ohledem na tyto skutečnosti se očekává, že nejmenší model ponese označení ID.1, případně nějakou jeho variaci. Podle Motor1 si automobilka již v minulosti nechala u evropského patentového úřadu (EUIPO) registrovat i označení „ID.EVERY1“.
Nový model by měl podobně jako větší ID.2 stát na upravené a dostupnější platformě MEB, která nabídne primárně pohon předních kol. Velikost baterií pro novou platformu zatím není známá, stejně jako očekávané výkony nových modelů. Model ID.2all by však měl nabídnout dojezd až kolem 450 kilometrů.
První ukázku nového dostupného modelu prezentoval zaměstnancům automobilky ve Wolfsburgu šéf značky Thomas Schäfer, podle kterého by nový model měl být atraktivní pro širokou skupinu zákazníků.
„Cenově dostupný, kvalitní a ziskový elektrický Volkswagen z Evropy pro Evropu - to je Liga mistrů v automobilovém inženýrství!“, uvedl během představení Schäfer.