Článek
Auto se vlastně jmenuje Volkswagen Virtus a s tím naším polem má společného jen málo. Virtus je totiž vůz pro jihoamerické trhy, jako je Brazílie, Argentina nebo Mexiko. Tady se nejvíc prodávají terénní vozy a hned za nimi jsou to právě sedany. Třeba v Brazílii ale nebude mít vůbec jednoduchou úlohu. Vždyť mezi velmi silnou konkurenci se řadí třeba Honda City (extrémně úspěšné auto na tomto trhu), Fiat Cronos nebo Toyota Yaris sedan.
Auto je postaveno na klasické platformě MQB-A0. Největším problémem bude asi pouze jediný motor v nabídce. Půjde o tříválec o objemu jeden litr, který nabídne výkon 85 kW při spalování benzínu a 95 kW při spalování etanolu. Ano, v jihoamerických státech se stále jezdí především na toto palivo. Točivý moment 200 N.m je stejný v obou případech. Na etanol auto zrychlí na stovku za 9,9 sekundy a maximální rychlost je 192 km/h.
Vůz je dlouhý 4,48 metru, což znamená, že je o 0,43 metru delší než klasické polo. Má také delší rozvor (2,65 metru) a samozřejmě výrazně větší kufr – 521 litrů.
Interiér nabízí klasický vzhled modelu, když i sem se nastěhoval digitální displej za volantem, velký desetipalcový infotainment.
Má nás tento vůz vlastně zajímat, když je určen primárně pro jihoamerický trh? Určitě. Volkswagen totiž bude zanedlouho představovat nový Volkswagen Jetta. A hádejte, jak bude vypadat?