Hlavní obsah

Volkswagen Polo prošel modernizací, nabízí technologie z větších aut

Omlazený Volkswagen Polo má v nabídce poloautonomní řízení nebo LED Matrix světlomety. Ve standardní výbavě je např. středový airbag. K mání bude jako dosud v benzínové a plynové variantě a chystá se i ostrá verze GTI.

Foto: Volkswagen

Modernizovaný Volkswagen Polo R-Line

Článek

Současná generace Volkswagenu Polo je na trhu od roku 2017, takže přišel čas pro modernizaci. Ta přinesla opravdu slušnou armádu nových technologií, které jsou běžné v autech o třídu větších – například světloměty s technologií LED Matrix.

S osmi diodami v každém světle nebude vystiňování okolního provozu příliš přesné na dnešní poměry, ale i tak to bude ohromný přínos pro jízdu v noci. Matrixy jsou samozřejmě za příplatek, ovšem LEDková světla jsou na obou koncích auta ve standardu.

Foto: Volkswagen

Modernizovaný Volkswagen Polo R-Line

Právě ta také prošla největší designovou změnou. Vpředu vidíme odlišné denní svícení a pro obrysová světla také svítící linku v přední masce. Vzadu se světla také proměnila, nově jsou širší pro optické rozšíření vozu a sahají i na páté dveře.

Po stranách zůstává výrazný prolis nad klikami, tady novinek příliš nehledejte, ovšem na výběr bude z nových designů kol. Kromě toho jsou nové i nárazníky a ten vzadu má ve verzi R-Line velmi výrazné falešné koncovky výfuku.

Foto: Volkswagen

Jsou to jen kousky plastu, ne skutečné koncovky výfuku, bohužel.

Design palubní desky zůstává zhusta totožný, ovšem centrální displej je větší. O patro níž vidíme dotykový ovládací panel klimatizace, známý z modernizovaného tiguanu a arteonu.

Ve standardní výbavě je nově digitální přístrojový štít, stejně jako hlídač jízdních pruhů, klimatizace nebo středový airbag mezi předními sedačkami. Bez příplatku zákazníci rovněž dostanou elektrická okna a zrcátka i s vyhříváním.

Foto: Volkswagen

Palubní deska má stejný tvar, ale centrální displej je větší a v základní výbavě je digitální přístrojový štít.

Za příplatek je možno mít adaptivní tempomat v kombinaci s aktivním vedením v jízdním pruhu; této kombinaci Volkswagen říká Travel Assist. Chcete-li možnost zrcadlení smartphonu pomocí Androidu Auto nebo Apple CarPlay, i za to je nutné připlatit.

Pod kapotou nečekejme žádné změny, k mání je několik verzí zážehového litrového tříválce s přeplňováním a jedna bez turba. K mání bude i verze na CNG, ovšem nikoliv turbodiesel. A v plánu je i 207k Polo GTI, naopak hybridní verze prozatím v plánu nejsou.

Foto: Volkswagen

Dotykový panel klimatizace a bezdrátová nabíječka jsou novinkami.

K mání bude novinka nejprve na německém trhu v září 2021, a to se základní cenou do 16 tisíc eur (414 tisíc korun). Jaké budou ceny na českém trhu, se zatím nechme překvapit.

Foto: Volkswagen

Dosavadní Volkswagen Polo VI. generace

Související témata:

Související články

Světovým autem roku 2021 je Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4 je podle 93členné odborné poroty nejlepším autem světa pro rok 2021. Porazil Toyotu Yaris a Hondu e. Vítězové byli ohlášeni také ve čtyřech...

Výběr článků

Načítám