Článek
Vlastně je to takový nástupce phateonu, ale pouze pro čínský trh. Nebude se tedy vyrábět v drážďanské továrně, ale v čínské továrně SAIC – Volkswagen. Nebude mít moc evropských dílů. Vlastně komplet bude čínský. A také tam se bude výhradně prodávat.
Avantgardní čtyřdveřový sedan zaujme postavení nad modelem Passat a v Číně nabízeným modelem Magotan. Na délku měří přes pět metrů.
Phideon vznikl jako první volkswagen na modulární platformě MLB pro vozy s motorem uloženým podélně. Limuzína bude uvedena na trh jak s úspornými motory TSI, tak i s hybridním pohonem. Nejdřív ale přijde třílitrový šestiválcový agregát s výkonem 220 kW a točivým momentem 440 Nm. Ve standardu bude mít pohon všech kol. Kromě toho bude nový pětimístný volkswagen nabízen ve verzi se čtyřválcem 2.0 TSI a pohonem předních kol.