Článek
Aktuálně je Passat druhým prodejně nejúspěšnějším modelem Volkswagenu. Za Golfem, kterého udali na 35 milionů, sice zaostává, ovšem již brzy sjede z výrobní linky 30miliontý Passat. A bude to již zmodernizovaná verze osmé generace tohoto modelu střední třídy.
Tato modernizace se dotkla nejen exteriéru, ale sluší se u něj začít. Nový je přední nárazník, mřížka chladiče nyní více navazuje na světlomety. Ty mohou být i s funkcí aktivního vykrývání vozů - LED Matrix. Nové jsou i zadní svítilny a zadní nárazník. Na víku kufru je větší název modelu umístěný uprostřed.
Dotykový volant a fleetový pomocník
Uvnitř najdete nové materiály a především nový volant. Ten má kapacitní dotykové ovladače. To souvisí s implementací modernějšího uživatelského rozhraní. Třetí generace Modular Infotainment má premiéru právě tady a nabízí lepší spojení s internetem a se smartphony, včetně nové tovární aplikace. Instalovat půjde i manažer pro spojení s fleetovou flotilou. Vylepšen byl také příplatkový digitální kokpit řidiče.
Volkswagen se v souvislosti s novým Passatem soustředí především na uvedení souboru funkcí IQ Drive. Písmena IQ budou sloužit pro nové technologie ve Volkswagenech. S přídomkem Drive poukazují na vylepšenou funkci semi-autonomního řízení. Funguje do 210 km/h a drží auto uprostřed jízdního pruhu, obsahuje funkci adaptivního tempomatu s autonomním posouváním v koloně. V nouzi nově pro vyhnutí se překážce umí Passat zasáhnout i do řízení.
Elektricky dále
Co se pohonného ústrojí týče, novinkou je vylepšený dieselový dvoulitr. Pod značkou 2.0 TDI Evo se skrývá především emisně přizpůsobený motor s výkonem 110 kW, 140 kW a 176 kW. Dieselovým základem zůstane šestnáctistovka s 88 kilowatty.
K dispozici budou i zážehové motory. Patnáctistovka s výkonem 110 kW a dvoulitr se 140 a 200 kilowatty. K mání zůstane i pohon všech kol či dvouspojková převodovka DSG. Vylepšena byla verze GTE. Zůstává zde čtrnáctistovka TSI a ve spolupráci s elektromotory nyní nabízí systémový výkon 160 kW a dojezd až 55 km na jedno dobití, dle přísnější normy WLTP. Podrobnosti o motorech a o případném doplnění nabídky budou následovat později.
Facelift se dotkl všech verzí - sedanu i kombi, včetně variant Alltrack či R-Line. Předprodej verze po modernizaci startuje letos v květnu, první vozy očekávejme na konci léta.