Článek
Proti běžnému passatu osmé generace se hybridní verze liší modrou linkou na masce chladiče, trochu pozměněným nárazníkem a odklápěcím otvorem pro zasunutí kabelu z elektrické sítě (vedle předního loga). Uvnitř je jiná grafika palubních systémů, jinak je vše stejné jako u čistě benzínové nebo naftové verze.
To nejzajímavější objevíte po nadzvednutí kapoty. Klasické benzínové čtyřválcové TSI naladěné na 156 koní (115 kW) totiž doplňuje elektromotor. Celkový točivý moment činí zajímavých 400 Nm, a přestože plug-in hybridní soustava sama o sobě váží nemálo kilogramů, sprint na 100 km/h se odehraje za osm sekund a auto jede nejméně 220 km/h.
Baterie vystačí na 50 kilometrů, kombinovaná spotřeba v evropském cyklu NEDC (pro hybridní vozidla) činí rovné dva litry na sto ujetých kilometrů, po vybití baterií se hodnota zvýší na 5,2 l/100 km. Celkový dojezd totiž dle výrobce činí 1000 km a plné dobití standardní dobíječkou připojenou do 230V sítě trvá dle Volkswagenu 4 hodiny a 15 minut.
Cenu výrobce zveřejní patrně už tento týden na pařížském autosalonu. Podle dobře informovaných zdrojů zpravodajského serveru Novinky.cz přímo z vývojového centra mladoboleslavské automobilky by stejný hybridní systém měl dostat i superb třetí generace, který se ve světové premiéře ukáže v březnu 2015 na ženevském autosalonu.