Článek
"Investice do nové lakovny přesáhly 100 miliónů eur," řekl předseda představenstva slovenského Volkswagenu Andreas Tostmann. Dodal, že náklady na lakovnu v přepočtu 2,5 miliardy korun jsou největší jednorázovou investicí pro model nové řady, který se bude prodávat pod třemi značkami koncernu.
Kapacita nové lakovací linky, jejíž výstavba začala na konci roku 2009, dosáhne 600 karosérií denně. V třísměnném provozu zde našly práci zhruba tři stovky lidí. Použitá technologie podle Tostmanna ušetří 80 procent energie a spotřebuje méně laku než dosud používaná zařízení.
Bratislavský Volkswagen neupřesnil, kdy začne s výrobou modelu Škoda Citigo a Seatu Mii. Automobilka Škoda Auto koncem září uvedla, že vůz Citigo v třídveřové verzi začne prodávat na českém trhu v listopadu.
Volkswagen se na Slovensku dosud zaměřoval hlavně na montáž luxusnějších sportovně-užitkových vozidel Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne. V příštím roce plánuje továrna vyrobit 400 000 aut. Německá automobilka se spolu se závody francouzského PSA Peugeot Citroën a korejské Kia Motors a jejich dodavateli řadí mezi tahouny slovenské ekonomiky.