Hlavní obsah

Volkswagen omladil nejmenší crossover

Volkswagen T-Cross má po faceliftu. Přibližně čtyři roky po svém uvedení na trh dostává SUV alternativa k modelu Polo modernizaci v polovině cyklu, aby zůstala aktuální ve velmi náročném segmentu.

Volkswagen T-Cross po faceliftuVideo: Volkswagen

Článek

Volkswagen prezentuje modernizaci fotografiemi kusu ve výbavě R-Line s novým žlutým odstínem laku Grape, který bude nabízen spolu se dvěma novými metalickými laky: modrou Clear a červenou Kings.

Změny začínají vpředu, kde T-Cross pro modelový rok 2024 dostává maticové LED světlomety jako standard u modelů Style a R-Line a na přání u nižší varianty Life. Ty jsou vizuálně propojeny světelnou lištou lemující logo VW.

Automobilka i v tomto segmentu upouští od klasických halogenových světlometů, neadaptivní LED světlomety jsou standardní výbavou. Základní model bude mít 16palcová kola, další dostanou větší 17palcovou sadu.

Foto: Volkswagen

Pro srovnání: Volkswagen T-Cross před faceliftem

Na zadní světla je aplikován motiv X. Přestože se jedná jen o facelift, T-Cross je po přepracování nárazníků o 27 milimetrů delší. Nyní měří 4135 mm, zůstává poměrně velkorysý rozvor 2563 mm.

Uvnitř jsou všechny verze nyní dodávány s digitálním přístrojovým štítem o rozměrech 8 nebo 10 palců v závislosti na úrovni výbavy.

Středová konzola pojme volně stojící displej s 8palcovou úhlopříčkou u levnějších verzí T-Crossu nebo verzi s 9,2palcovým displejem. Nový infotainment využívá nejnovější hardware a software pro kompaktní třídu koncernu. U verzí s automatickou klimatizací jsou k dispozici osvětlené dotykové a posuvné ovladače. Nové jsou i některé materiály uvnitř.

Nabídka motorů zahrnuje obvyklé podezřelé, počínaje 1.0 TSI. Přeplňovaný tříválec je k dispozici s výkonem 95 koní nebo 116 k. První z nich spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou, zatímco druhá varianta má šestistupňovou nebo volitelnou sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku.

Větší 1,5litrový čtyřválcový motor, dostupný výhradně s dvouspojkovou skříní DSG, má 150 koní. Všechny tři jednotky posílají výkon výhradně na přední kola, jako je tomu u všech modelů koncernu VW na platformě MQB A0.

Volkswagen začne přijímat objednávky letos na podzim a plánuje zahájit dodávky v prvním čtvrtletí roku 2024. Mezitím se své modernizace dočká také příbuzná Škoda Kamiq.

Volkswagen jedná s Teslou o adaptaci její technologie nabíjení

AutoMoto

Volkswagen ukázal novou generaci tiguanu, zatím v maskování

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám