Hlavní obsah

Volkswagen omladil ID.3, elektromobil dostal inovovaný interiér

Faceliftovaný Volkswagen ID.3 má nový přední nárazník a modernizovaný interiér s recyklovanými materiály.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3 po faceliftu

Článek

Volkswagen ID.3 byl v roce 2019 uveden jako ekvivalent golfu pro elektrickou éru. Nyní nastal čas na modernizaci, která se však místo obvyklých retuší zaměřila především na interiér a technologie.

Zvenčí se liší novým předním nárazníkem s „optimalizovaným“ sáním a také systémem aktivních klapek. Ke středovému sání se nyní připojují výrazné vzduchové clony, které zlepšují proudění vzduchu kolem předních kol.

Nová je kapota, která má podle Volkswagenu vypadat delší, protože černý pruh pod čelním sklem byl odstraněn a zapuštěné části po stranách údajně vytvářejí další dojem vizuálního prodloužení.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3 po faceliftu

Foto: Volkswagen

Pro srovnání: Volkswagen ID.3 před faceliftem

Nové jsou zadní svítilny s podpisem ve tvaru písmene X a světelnými prvky zasahujícími až do víka zavazadlového prostoru. Volkswagen v rámci faceliftu nabídne i nové odstíny laku karoserie.

Volkswagen provedl několik vylepšení v kabině. Kromě materiálů vyšší kvality byl ID.3 vybaven novými měkkými prvky i dveřmi s velkorysejšími loketními opěrkami.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3 po faceliftu

Foto: Marek Bednář, Novinky

Pro srovnání: Volkswagen ID.3 před faceliftem

Kupující najdou také čalounění z mikrovlákna na sedadlech a výplních dveří, tkanina je ze 71 procent recyklovaná, druhotná surovina je získaná recyklací plastového odpadu, který byl předtím alespoň jednou použit.

Zbytek kabiny se z velké části přenáší, ale můžeme vidět nové středové větrací otvory s označením „ID.3“. Kupující také naleznou 5,3palcový digitální přístrojový štít a standardní 12palcový informační a zábavní systém. K nim lze připojit head-up displej s rozšířenou realitou s dynamickými navigačními pokyny.

Hatchback nadále spoléhá na lithium-iontovou baterii s kapacitou 58 nebo 77 kWh. První umožňuje verzi ID.3 Pro dojezd dle WLTP až 426 km, zatímco větší balíček ID.3 Pro S znamená až 546 km na jedno nabití.

Bez ohledu na baterii energii zajišťuje vzadu umístěný elektromotor s výkonem 150 kW / 204 k a točivým momentem 310 Nm. To umožňuje modelu ID.3 Pro zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, zatímco ID.3 Pro S zvládne stejný úkol za 7,9 sekundy. Oba modely dosahují maximální rychlosti 160 km/h.

ID.3 Pro se dokáže nabít z 5 na 80 % za 35 minut s rychlonabíječkou o výkonu 120 kW. ID.3 Pro S má nabíjecí kapacitu až 170 kW, což mu umožňuje nabití na 80 % za 30 minut. Novinkou je technologie Plug and Charge, díky které se řidič u některých rychlodobíjecích stanic objede bez čipů a kartiček.

Model po modernizaci se k prvním zákazníkům má dostat ještě letos, ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny.

Elektromobily Volkswagenu budou mít interiéry z mořského odpadu

AutoMoto

První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

AutoMoto

Výběr článků

Načítám