Hlavní obsah

Volkswagen Nivus prošel faceliftem, ovlivnit může i evropský model

Brazilský Volkswagen Nivus, který do Evropy dorazil jako Volkswagen Taigo, prošel modernizací. Kromě klasické úpravy světel a nárazníků nabídne i modernější výbavu.

Foto: Volkswagen do Brasil

Modernizovaný Volkswagen Nivus

Článek

Označení Volkswagen Nivus je pro většinu Evropanů nejspíš neznámé, neboť se jedná o model z produkce brazilského zastoupení značky, který byl na trhy uveden již v roce 2020. Později však dorazil i do Evropy, kde se malé SUV-kupé prodává pod označením Taigo. Nyní brazilský model prošel modernizací, která snad časem dorazí i na starý kontinent.

Modernizovaný Volkswagen Nivus zaujme ostřeji tvarovanou přídí s novými světlomety, které napříč zmenšenou maskou chladiče propojuje osvětlená LED linka. Přepracovaný přední nárazník pak dostal větší nasávací otvor ve svém středu. Svým pojetím se tak Nivus přibližuje modernímu designovému jazyku značky.

Při pohledu z profilu mohou zaujmout nové ráfky kol s průměrem až 17 palců, vzadu pak malé SUV-kupé dostalo přepracovaný nárazník a rovněž nové LED svítilny. Paleta barev se rozrostla o několik nových odstínů.

Test Volkswagenu Taigo: Malý a šikovný

Testy

Zajímavostí je také uvedení nové, sportovně laděné verze GTS, která by měla na brazilské trhy dorazit během příštího roku. Vůz dostal nový vzor masky, odlišné nárazníky, emblémy GTS v masce i na kufru a stojí na nových 18“ litých kolech.

V závislosti na výbavě nabízí vůz 8“ nebo 10,25“ digitální přístrojový štít, který doplňuje 10,1“ obrazovka infotainmentu s modernějším softwarem a pestrou nabídkou připojených funkcí. Automobilka také vylepšila materiály použité v kabině a čalounění na místech, se kterými posádka přichází nejčastěji do kontaktu.

Na domácím trhu je model dostupný s litrovým tříválcem, který je schopen spalovat benzín i ethanol, nový model s označením GTS by měl dostat 1,4litrový přeplňovaný motor. Poháněna jsou však vždy pouze přední kola.

Jak už jsme zmínili v úvodu, Volkswagen Nivus prodává automobilka i v Evropě, kde se nabízí pod označením Taigo. Výroba navíc probíhala ve španělském závodě Pamplona. Zatím je tedy otázkou, kdy a jak moc ovlivní brazilská modernizace i evropskou produkci.

Krize Volkswagenu pokračuje. Znovu klesl odbyt, zhoršil se i výhled ratingu

Ekonomika
Související témata:
Volkswagen Taigo

Výběr článků

Načítám