Článek
V posledních letech jsme viděli několik příkladů, kdy automobilky oživily ikonické jméno s novým modelem, který však se svým předkem neměl nic společného. Velmi kreativní je v této oblasti zejména automobilka Ford s modely Puma, Capri a Explorer, mnoho společného s předkem ale nemá ani nový Opel Frontera.
Thomas Schäffer, šéf automobilky Volkswagen, v rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že německá automobilka nemá v plánu oživit jména klasických modelů, pokud by nebyla věrná DNA původního vozu. Místo toho raději novému modelu vytvoří zcela nový název.
Jako příklad uvedl ikonické jméno Scirocco, které původně neslo dodnes ikonické kupé. O návratu modelu, jehož třetí generace z prodeje zmizela již v roce 2017, se mnohokrát spekulovalo, zatím pro něj ale automobilka nenašla v nabídce místo. Schäffer přitom vyloučil, že by se model mohl vrátit například jako SUV.
I vedení Volkswagenu si totiž všimlo, že reakce veřejnosti na návrat slavných jmen, ovšem na karoserii zcela odlišných vozů, nemá u veřejnosti moc velký úspěch. „Podle ohlasů spotřebitelů je to chyba. Pokud něco označujete něčím, čím to není, buďte velmi opatrní. Řekněme, že když je to GTI, mělo by to být GTI. Je to náš model. Musí být věrný svým genům.“
Volkswagen ukázal koncept svého nejlevnějšího elektromobilu

Návrat touranu či scirocca není v plánu, okrajové modely se už Volkswagenu nevyplatí
