Článek
Automobilka Volkswagen dosud bere součásti pohonu svých elektromobilů od subdodavatelů. Podle toho, co zaznělo na Technickém dni v Barceloně, se to však má od roku 2025 změnit. Firma chce soustředit vývoj nových baterií, nabíjecí techniky i komponent pohonu, jako jsou invertory či systémy tepelného řízení, pod jednu střechu - svou vlastní. Informuje o tom britský web Autocar.
Takováto vertikální integrace má usnadnit a zrychlit proces vývoje a v konečném důsledku také snížit cenu auta pro zákazníka. „Původ pohonného systému volkswagenů z jednoho zdroje nabízí významné výhody v efektivitě i nákladech. Optimální kombinací jednotlivých dílů je možné zefektivnění až o 20 procent,“ citují Britové automobilku.
Co největší snížení nákladů na vývoj a výrobu bude klíčové k tomu, aby byly ty nejmenší elektromobily Volkswagenu cenově dostupné. Aktuálně se hovoří o tom, že nadcházející model ID.2 - ať už se bude jmenovat jakkoliv, třeba i ID. Golf - má začínat lehce nad půlmilionem korun, což je výrazně méně, než stojí současný nejmenší elektromobil Volkswagenu, model ID.3. Ten se u nás nyní prodává od 1,2 milionu korun.
Příští generace Volkswagenu Golf může být levným elektromobilem
„Díky principu modulární soupravy nástrojů to můžeme implementovat u čehokoliv od malých ústrojí po sporťáky s výkonem přes 500 kW a v budoucnu i více. Technologie je nyní ve vývoji, aby byla připravená pro sériovou výrobu, a bude moci být použita v příští generaci platformy MEB,“ citují Britové dále automobilku Volkswagen.
V tom nelze nevidět náznak příchodu velmi silného elektromobilu, potenciálně na roveň současnému Porsche Taycan či Audi e-tron GT. Zda by takový vůz nesl loga Volkswagenu či jiné značky z portfolia koncernu, kromě zmíněných třeba i Bentley, ovšem zatím můžeme jen hádat. Volkswagen v minulosti nabízel i velmi výkonné vozy, za zmínku stojí např. modely Phaeton či Touareg se vznětovým desetiválcem či zážehovou W12.
Příští generace platformy MEB má zatím různé názvy, hovoří se o MEB Plus či MEB Evo. Očekává se od ní vyšší rychlost nabíjení, a to až 200 kW; současná MEB končí na 170 kilowattech. Zrychlení má umožnit nový systém řízení teploty „vše v jednom“, který má ovládat kromě chlazení pohonného ústrojí také klimatizaci ve voze.
„Naším cílem je dosáhnout vůdčí pozice v technologiích, a to rovněž v elektrické mobilitě. Proto přebíráme vývoj invertorů a systémů řízení teploty. V budoucnu to udělá skupinu Volkswagen jedním z mála výrobců aut, kteří nabídnou celkově optimalizovaný, kompletní systém,“ uzavřel mluvčí koncernu.