Hlavní obsah

Volkswagen navyšuje výrobu rychleji, než se čekalo. Pokračuje také Renault v Moskvě

Továrna Volkswagenu ve Wolfsburgu navyšuje výrobu modelu Golf o druhou směnu, třetí přijde v řádu týdnů. Na Slovensku naopak produkci přerušuje. Výrobu obnovil také Renault ve své moskevské továrně, a to navzdory problémům s dodávkami dílů do továrny AvtoVAZu v Iževsku.

Foto: Volkswagen

Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově

Článek

Automobilka Volkswagen patří k těm, které byly nuceny kvůli ruské invazi na Ukrajinu omezit výrobu svých vozidel, a to v továrnách ve Cvikově, Drážďanech a domovském Wolfsburgu. Právě tam, jak automobilku cituje web Automotive News Europe, se už ve středu tohoto týdne zvýší výroba modelu Golf o druhou směnu. Třetí směna má přijít v následujících týdnech.

U cvikovské a drážďanské továrny nicméně bude trvat rozběhnutí výroby déle, pokračuje automobilka. Ve Cvikově Volkswagen vyrábí modely Audi Q4 e-tron, Cupra Born a volkswageny z rodiny ID, tedy všechno elektromobily na platformě MEB. Tu sdílí i Škoda Enyaq iV, která se ale vyrábí v Mladé Boleslavi a válkou na Ukrajině byla také zasažena.

V souvislosti s válkou pocítily automobilky největší nedostatek u kabelových svazků, které se vyrábějí na Ukrajině. Koncern Volkswagen se snažil tento nedostatek nahradit navyšováním produkce v Rumunsku, Maďarsku, Tunisku, Maroku, Mexiku a Číně, kde tyto díly také vznikají.

Nového šéfa jmenuje Škoda do dvou týdnů, Schäfer převezme od dubna provozní řízení Volkswagenu

AutoMoto

V kontrastu s navyšováním výroby ve Wolfsburgu však je přerušení výroby v bratislavském závodě Volkswagenu zkraje tohoto týdne. Důvodem je samozřejmě nedostatek součástek, který automobilka zaznamenala i v souvislosti se situací ve válkou zasažené Ukrajině, ale také přetrvávající nedostatek čipů.

Hlavní část výroby bratislavské továrny Volkswagenu, který se v zemi řadí k největším zaměstnavatelům, tvoří vozy kategorie SUV. Kromě Škody Karoq to jsou také automobily Audi Q7, Audi Q8, Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne. Výpadek v dodávkách dílů na jeden den zastavil výrobu i v automobilce Hyundai v Nošovicích nedaleko Frýdku-Místku. Zaměstnanci vynechají tři směny.

Ruský výrobce tanků pozastavil práci kvůli nedostatku zahraničních dílů

Válka na Ukrajině

Výrobu obnovila také továrna Renaultu v Moskvě, která stála od konce února; automobilka tehdy tvrdila, že důvodem je „nucená změna v existujících logistických trasách“. V tomto závodě se vyrábí renaulty výhradně pro ruský trh - modely Duster, Kaptur a Arkana. Automobilka však neuvedla, jak dlouho má výroba běžet.

Renault v Rusku prozatím zůstává navzdory sankcím uvaleným na tuto zemi a podle webu, který se odkazuje na agenturu Reuters, za podpory svého majoritního akcionáře, kterým je francouzský stát.

Obnovení výroby v moskevské továrně je v kontrastu se zastavením iževské továrny AvtoVAZu, která také patří pod automobilku Renault. V tomto závodě vznikají renaulty Logan a Sandero pro ruský trh, stejně jako modely značky Lada.

Související články

Výběr článků

Načítám