Článek
Volkswagen na Slovensku v rámci SUV vyrábí modely Škoda Karoq, Audi Q7, Audi Q8, Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne. Montáž SUV loni tvořila tři čtvrtiny produkce bratislavského závodu automobilky. Továrna vyrábí i malá městská vozidla včetně modelu Škoda Citigo, na které se zmíněné přerušení výroby nevztahovalo.
Škoda skladuje nedokončené vozy na královéhradeckém letišti. Chybějí čipy

„Budeme usilovat o to, abychom zameškanou produkci v co největší možné míře dohnali,“ uvedla Makayová. Produkce vozidel SUV v továrně byla kvůli nedostatku součástek přerušena 29. dubna.
Loni z výrobních linek Volkswagenu v Bratislavě sjelo přes 309 000 vozidel. Meziročně to představovalo pokles o 18 procent, a to v souvislosti s dopady koronavirové nákazy, kvůli které podnik na pět týdnů odstavil produkci.

Výroba Peugeotu 208 v Trnavě.
Skupina Stellantis, která na Slovensku vyrábí vozidla Peugeot 208 a Citroën C3, už v březnu kvůli výpadku v dodávkách polovodičových komponentů přerušila výrobu. Podobně postupovala i v některých dalších dnech.
Problémy s nedostatkem čipů dříve zaznamenaly i jiné automobilové koncerny, včetně mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Automobilový průmysl má největší podíl na průmyslové výrobě na Slovensku. Vedle Stellantisu a Volkswagenu montují na Slovensku vozidla rovněž automobilky Jaguar Land Rover a Kia. Na ně je navázáno mnoho slovenských výrobců součástek.