Hlavní obsah

Volkswagen Multivan dostal pohon všech kol

Automobilka Volkswagen prozradila bližší detaily o modelech Multivan a California s hybridním pohonem všech kol eHybrid 4Motion. Na baterky urazí přes 90 kilometrů.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion

Článek

Společnost Volkswagen Užitkové vozy již v minulosti prozradila, že pro své modely VW Multivan a odvozený obytný model VW California připravila elektrifikovaný pohon všech kol, jehož základem je nová generace plug-in hybridního pohonného ústrojí. Nyní společnost odhaluje jeho detaily.

Základem je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI Evo 2, který produkuje nejvyšší výkon 130 kW (177 k). Spalovací motor doplňuje elektromotor na přední nápravě o výkonu 85 kW, který je integrován do DSG převodovky. Novinkou je pak druhý elektromotor na zadní nápravě, který nabízí nejvyšší výkon 100 kW (136 k).

Pohonné ústrojí tak nabízí nejvyšší kombinovaný výkon 180 kW (245 k) s točivým momentem 350 Nm, dostupným prakticky okamžitě. O napájení se stará baterie s kapacitou 19,7 kWh, vybavená kapalinovým chlazením.

Chytřejší bydlení na kolech. Vyjeli jsme do Slovinska s novým VW California

Testy

Hybridní systém podporuje nabíjení střídavým proudem při výkonu až 11 kW, systém navíc podporuje i rychlonabíjení při výkonu až 50 kW. Čistě elektrický dojezd by měl dosahovat až 95 kilometrů u modelu Multivan, obytná California by měla nabídnout až 91 km na jedno nabití.

Vůz automaticky startuje v čistě elektrickém režimu, tedy alespoň pokud teplota nespadne pod -28 °C. Při rychlostech do 65 km/h je pak zadní motor neustále aktivní, aby mohl kdykoliv poskytnout asistenci. Ve vyšších rychlostech může systém odpojit zadní elektromotor od kol, čímž se zvyšuje efektivita pohonného systému.

O rozdělování výkonu mezi nápravami se stará systém ESC, který v případě potřeby může poslat až 100 % výkonu na jednu z náprav. Pokud řidič přepne převodovku z normálního režimu do sportovního (S), systém aktivuje permanentní pohon všech kol.

Foto: Volkswagen

Díky pohonu všech kol se modely Multivan a California dostanou ještě dál.

Zadní elektromotor je přitom k dispozici i v momentech, kdy je baterie vybitá. Napájení totiž zajišťuje spalovací motor v kombinaci s předním elektromotorem, který začne fungovat jako generátor.

Dodejme, že oba modely s pohonem eHybrid 4Motion zvládnou v čistě elektrickém režimu jízdu rychlostí až 130 km/h, v hybridním režimu dosahuje maximální rychlost 200 km/h.

Automobilka touto dobou zahajuje na evropských trzích příjem objednávek na oba modely, přičemž Multivan eHybrid 4Motion v Německu startuje od 77 772,45 eura (asi 1 976 000 Kč), California od 82 907,30 eura (asi 2 106 000 Kč).

Volkswagen zveřejnil část úsporných opatření, odbory hovoří o toxickém seznamu

AutoMoto

Volkswagen uvedl dva off-roady znovuzrozené značky Scout

AutoMoto

Výběr článků

Načítám