Článek
Koncern Volkswagen pod sebou má dvě italské značky – Ducati a Lamborghini. Podle britského magazínu Autocar chtěl nicméně přidat třetí, a to neméně slavnou Alfu Romeo. A to dokonce několikrát během posledních deseti let.
Zažehl to někdejší šéf koncernu Ferdinand Piëch, když v roce 2011 hovořil o tom, že by Alfa pod německým vedením vzkvétala a své prodeje do pěti let zečtyřnásobila na 400 tisíc kusů ročně. Řekl to tehdy velmi veřejně – na ženevském autosalonu.
O pár týdnů později přilil olej do ohně tím, že navrhl, aby Alfa Romeo sdílela motory s Porsche. Tehdy se hovořilo o vývoji nového plochého čtyřválce pro model, který měl sedět pod boxsterem; nakonec takovýto motor dostal sám boxster o několik let později.
Reakce Fiatu tehdy byla poměrně ostrá: „Zavřeli jsme jim dveře před nosem a oni to zkouší oknem,” cituje tehdejší článek webu Motor1.com nejmenovaného mluvčího koncernu Fiat, tehdy ještě před spojením s americkým Chryslerem.
Alfa Romeo chystá návrat modelu GTV, s předchůdcem však nemusí mít nic společného
Další pokus, který nyní vychází najevo, se odehrál v roce 2018. Tehdy už Ferdinand Piëch koncern přímo neřídil, ale velmi vlivnou osobou zůstal až do své smrti v srpnu 2019. Hlava Volkswagenu Herbert Diess tehdy se stejným návrhem – a taky stejnou odpovědí – kontaktoval nastupujícího šéfa koncernu FCA Mika Manleyho.
Proč to udělal? Podle zdroje Autocaru „považoval za svou povinnost dostát Piëchovu požadavku”. Můžeme to požadovat za indicii o obrovském vlivu tohoto muže na koncern i v posledních letech jeho života.